Dier&Recht bindt strijd aan met melkconsumptie
Dierenbeschermingsorganisatie Dier&Recht start een campagne om mensen te laten stoppen met de zuivelconsumptie. De organisatie vindt dat de zuivelproductie gepaard gaat met kalverleed. LTO overweegt een stap naar de Reclame Code Commissie.

Volgens Dier&Recht word een koe elk jaar kunstmatig zwanger gemaakt, zodat ze na het afkalven melk geeft. Het kalf is na de geboorte overbodig, stelt de organisatie. De meeste kalveren worden verkocht aan kalverhouders, waarna ze na zes maanden worden geslacht. Daarbij zou 95 procent van het kalfsvlees bestemd zijn voor de export, meldt Dier&Recht.
Frederieke Schouten, directeur van Dier&Recht: 'Achter de gesloten deuren van de zuivelindustrie schuilt een wereld vol dierenleed. In Nederland worden jaarlijks 1,5 miljoen kalfjes, na een kort en ellendig leven, verwerkt tot kalfsvlees. Dat leed is onnodig, want er zijn tegenwoordig zoveel smakelijke plantaardige alternatieven voor dierlijke zuivel.'
De campagne bestaat uit posters in de publieke ruimte met een waarschuwing op een zuivelpak, vergelijkbaar met die op sigarettenpakjes. De waarschuwingen gaan over het kalverleed dat zuivel veroorzaakt.
'Nare campagne'
LTO Nederland wil de aandacht voor deze nare campagne niet vergroten door zich er zelf publiekelijk in te mengen. Wel wordt onderzocht of een gang naar de Reclame Code Commissie kansrijk is.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
New Holland T7.220 Auto Command
2014, P.O.A.
-
Honda HF2417HB
2014, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6155R (ZOB) #694762
Gebruikt, P.O.A.
-
Valtra T162e Versu
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Woensdag21° / 6°10 %
-
Donderdag26° / 10°10 %
-
Vrijdag30° / 15°60 %