Europese+campagne+%27Onze+kip%27+werkt+aan+bewustzijn
Nieuws
© Pixabay

Europese campagne 'Onze kip' werkt aan bewustzijn

Een nieuwe communicatiecampagne over Europees pluimveevlees moet het bewustzijn van de hoge kwaliteit ervan onder consumenten en opinieleiders versterken.

De campagne 'Onze kip! Kip van hoge kwaliteit met Europese garanties' belicht het belang van de Europese normen die een hoog niveau van dierenwelzijn, duurzaamheid en voedselveiligheid garanderen.

Veel van de geplande activiteiten zijn gericht op de voedingswaarde en de talloze manieren waarop kip kan worden bereid. Dit initiatief wordt gedragen door vijf nationale pluimveeorganisaties uit Frankrijk, Duitsland, Italië, Polen en Nederland en de Europese overkoepelende vereniging AVEC.


Nepluvi

De tweejarige campagne wordt door de Europese Commissie ondersteund. Nederland wordt vertegenwoordigd door de Nederlandse Vereniging van de Pluimveeverwerkende Industrie (Nepluvi). Chef-kok en restauranteigenaar Guido Waterman is het Nederlandse gezicht van de campagne. Dat gebeurt onder meer via Kiprecepten.nl.

Gemiddeld consumeert elke burger van de Europese Unie 25,3 kilo pluimveevlees per jaar. 'Onze producten worden door hen zeer gewaardeerd en die blijven in populariteit groeien. Ons idee is om hen te informeren over de verbeteringen die de sector de afgelopen jaren heeft gerealiseerd ', meldt Birthe Steenberg, secretaris-generaal van de AVEC.

Bekijk meer over:

Weer

  • Donderdag
    16° / 9°
    70 %
  • Vrijdag
    15° / 9°
    50 %
  • Zaterdag
    14° / 9°
    70 %
Meer weer