Joskin+verbetert+getrokken+balenwagen
Nieuws
© Joskin

Joskin verbetert getrokken balenwagen

Het Belgische bedrijf Joskin heeft bij de getrokken Wago TR-balenwagens de laatste technische verbeteringen doorgevoerd.

Na de overname van de Franse fabrikant Leboulch van landbouwkipwagens, stalmeststrooiers en balenwagens in 2012 besloot Joskin om de ontwikkeling van de Leboulch-balenwagens te herzien. Dat gebeurde om ze aan de eigen gamma toe te voegen. Het doel is eenvoudig: gebruikmaken van de ervaring van het merk Leboulch, maar ook van de techniek van Joskin om een verbeterde balenwagen te creëren.

Het gamma Joskin-balenwagens is verdeeld in twee types: de gegalvaniseerde en de geverfde modellen in Joskin-groen. Hoewel deze twee uitvoeringen dezelfde basisstructuur hebben, welke hoofdzakelijk buisvormig is voor een betere torsiesterkte, is hun design niet volledig identiek.


Gegalvaniseerde wagens

De gegalvaniseerde balenwagens hebben een platform dat is voorzien van een staalplaat van 4 millimeter HLE-staal met opeenvolgende ribben over de gehele lengte. Dat is gedaan om de stevigheid van de laadvloer te versterken. Om de stagnatie van water te voorkomen, zijn de ribben van gaten voorzien voor de reiniging en snelle afvoer van de vloeistof.

De zijranden zijn lichtjes schuin, wat de lading meer stabiliteit geeft. Tenslotte zijn de zijkanten versterkt met overlangse ribben. Het gamma gegalvaniseerde balenwagens kan ook worden geleverd met een bodem van behandeld hout. Die is 4 centimeter dik.


Antislip-traanplaat

De geverfde modellen zijn ontworpen met een antislip-traanplaat. Ze zijn ook voorzien van een speciaal buitenprofiel met een rand van 2 centimeter om de lading zijdelings vast te zetten. Over het algemeen is het Joskin-gamma gegalvaniseerde en geverfde balenwagens goedgekeurd volgens de Europese en Franse normen tot 2025.

Bekijk meer over:

Weer

  • Dinsdag
    4° / -1°
    10 %
  • Woensdag
    5° / 1°
    10 %
  • Donderdag
    8° / 4°
    70 %
Meer weer