Albert+Heijn+gaat+voor+voornamelijk+Nederlands+rundvlees
Nieuws
© Johan Wissink

Albert Heijn gaat voor voornamelijk Nederlands rundvlees

Supermarktketen Albert Heijn gaat voor het hele AH-rundvleesassortiment voornamelijk vlees van Nederlandse koeien aanbieden, bij voorkeur van koeien met weidegang. Zo gaan ook de Nederlandse melkkoeien uit het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma voor vlees zorgen.

Volgens de supermarktketen wordt hiermee een volgende stap in de verduurzaming van het rundvleesassortiment gezet. Daarbij wil Albert Heijn met het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma beter eten bereikbaar maken voor iedereen.

Zo worden samen met meer dan duizend vaste Nederlandse boeren stappen gezet op gebied van dierenwelzijn, CO2-reductie en het bevorderen van biodiversiteit op basis van langetermijnafspraken en een gezond verdienmodel voor boeren en telers, stelt de supermarktketen.


Dubbel doel

Koeien uit het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma worden in de eerste plaats gehouden voor de productie van melk en uiteindelijk ook voor vlees. Ze krijgen hierdoor een extra doel. Daarmee breidt Albert Heijn het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma uit. De supermarktketen verkoopt het kwaliteitsvlees van de koeien met een dubbel doel in zo'n 150 winkels en dat wordt nog dit jaar in meer dan 250 winkels. In 2022 heeft Albert Heijn dit rundvleesassortiment in alle winkels in Nederland.


Met de uitbreiding van het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma wordt de stap gezet om 90 procent AH-rundvleesproducten van Nederlandse koeien, bij voorkeur van koeien met weidegang, aan te bieden.

Bekijk meer over:

Weer

  • Vrijdag
    5° / 0°
    70 %
  • Zaterdag
    6° / 3°
    90 %
  • Zondag
    5° / 3°
    60 %
Meer weer