
Arla Foods wil online retail uitbreiden
De Europese zuivelcoöperatie Arla Foods gaat de online aanwezigheid van haar eigen producten vergroten. Sinds de coronapandemie is het aantal online boodschappen toegenomen.
Sinds het begin van de coronapandemie zijn de online detailhandelsverkopen fors gestegen, legt Arla uit in een persbericht. 'Deze kanalen zijn populairder geworden', zegt Peter Giortz Carlsen van Arla. Het bedrijf gaat ervan uit dat online boodschappen doen zal leiden tot veranderingen in consumentengedrag op de langere termijn.
De nieuwe e-commercestrategie van de zuivelfabriek is bedoeld om de online beschikbaarheid en zichtbaarheid voor retailklanten te vergroten. Arla streeft naar 10 procent van de totale detailhandel in Europa via online detailhandel. In Engeland overtreft Arla dit cijfer al met 17 procent van de totale detailhandelsverkopen. De omzet in de belangrijkste markten Denemarken, Zweden en Nederland bedraagt ??ongeveer 5 à 7 procent.
Bekijk meer over:
Lees ook
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuwste vacatures
Bedrijfsleider Vertify
Vertify - Zwaagdijk
Projectleider Duurzame Veehouderij
Wij.land - Abcoude
Onderzoeker/docent Agrarisch Bodem- en Waterbeheer
Aeres Hogeschool - Dronten
Financieel / bedrijfseconomisch medewerkers land- en tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
Voorzitter ZuivelNL
Gasseling Search - Den Haag