Traditionele AH-supermarkt op de schop
Albert Heijn (AH) neemt zijn supermarkten op de schop. Er komt minder plek voor traditionele en verpakte kruidenierswaren zoals dierenvoeding en schoonmaakmiddelen en meer aandacht voor verse producten en het bereiden daarvan.

Dat zegt Albert Heijn-directeur Wouter Kolk in een interview met Het Financieele Dagblad (FD. De traditionele supermarkten hebben moeite om de omzet verder te laten groeien. Uit een via vakblad Distrifood uitgelekte prognose, blijkt dat Albert Heijn verwacht dat de meeste winkels minder hard groeien dan de markt. Dat komt deels doordat er steeds meer online wordt besteld. Volgens Kolk is het tijd dat supermarkten 'een andere functie' krijgen.
•Lees ook: Albert Heijn hecht aan 'lange relatie met boer'
In de nieuwe winkels komen eethoeken en serviceplekken voor snelle thuisbezorging. Daarnaast worden verse gerechten in de winkels bereid en eventueel ook thuisbezorgd. Kolk sluit niet uit dat een klein aantal winkels wordt gesloten. 'Ik denk niet dat we in de toekomst nog ruim duizend winkels hebben in Nederland. Dat hoeft ook niet, maar ik denk ook niet dat het aantal winkels sterk zal afnemen, omdat ze ook voor directe consumptie en voor een snelle bezorgingsservice worden gebruikt.'
Dit jaar heeft Albert Heijn twintig winkels onder handen genomen. Volgend jaar volgen er honderdvijftig vestigingen. De eerste winkel met een eigen keuken wordt begin volgend jaar in Amsterdam geopend.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Honda HF2417HB
2014, P.O.A.
-
International 1486
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 (WD) #691829
Gebruikt, € 3.289
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X117R (HA) #692764
Gebruikt, € 4.148
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Dinsdag26° / 11°0 %
-
Woensdag25° / 13°5 %
-
Donderdag22° / 11°5 %