Albert Heijn maakt klant wegwijs in appelassortiment
Supermarktorganisatie Albert Heijn gaat op de winkelvloer klanten wegwijs maken in het assortiment appels.

Om consumenten te helpen bij hun keuze heeft de grutter de smaakwijzer aangepast. Klanten kunnen naast de zoet-zuur-schaal per ras zien hoe knapperig of sappig de appel is. Ook de toepassing per ras zoals snack, bakken of salade wordt aangeduid, evenals de herkomst.
De verhalen van de appels worden gedurende drie weken in vijftien winkels van Albert Heijn neergezet met een 3D-appelwijzer. In een kleurige omgeving geven twee assistenten consumenten uitleg over appelrassen. Alle appels kunnen ook ter plekke worden geproefd. 'Klanten worden uitgedaagd om verder te kijken dan de appel die ze altijd kopen', zeggen de initiatiefnemers. 'Ze kunnen appels met appels vergelijken.'
Meerdere partijen
Aan de vernieuwde smaakwijzer werken ook Vogelaar Vredehof en Young Perfect mee. Vogelaar Vredehof is leveranciers van appels aan Albert Heijn. Young Perfect is een bedrijf dat onder andere acties op winkelvloeren organiseert.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor 6120M (WD) #692393
Gebruikt, P.O.A.
-
ST1620
Gebruikt, € 2.500
-
John Deere Professionele zitmaaier / tuintrekker X950R (RL) #692002
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X117R (BS) #692318
Gebruikt, € 4.148
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Dinsdag17° / 11°40 %
-
Woensdag21° / 6°10 %
-
Donderdag27° / 10°10 %