FloraHolland+stroomlijnt+reclamatieproces+op+exportlocaties
Nieuws
© FloraHolland

FloraHolland stroomlijnt reclamatieproces op exportlocaties

Bloemenveiling Royal FloraHolland gaat het reclamatieproces op de drie exportlocaties gelijktrekken. Het concern wil zo het reclameren voor de klanten vereenvoudigen.

FloraHolland heeft in Naaldwijk een test afgerond met het melden van klachten via WhatsApp. Volgens de veiling is de proef onder een select aantal kopers goed verlopen en wordt deze over de drie locaties uitgerold, beginnende in Naaldwijk waarna Rijnsburg en Aalsmeer volgen.

In Aalsmeer vraagt FloraHolland klanten bij een reclamatie naar de afdeling productreclamatie te komen. In Naaldwijk en Rijnsburg rijden medewerkers van deze afdeling naar de klant toe, tot twee uur na het einde van de distributie. Dit laatste gaat de veiling ook introduceren in Aalsmeer. Vanaf begin maart heeft de reclamatieafdeling van FloraHolland een vast telefoonnummer gekregen, waardoor kopers volgens de veiling sneller te woord worden gestaan.


Onjuiste productinformatie is al decennialang een probleem bij de aanvoer van bloemen en planten op de veiling. Het ondermijnt onder andere de digitaliseringsplannen van de bloemenveiling. 'Om inzicht te krijgen in de betrouwbaarheid van de aangeleverde productinformatie, is het melden van reclamaties essentieel', stelt een woordvoerder van het concern.

Bekijk meer over:

Weer

  • Zaterdag
    22° / 12°
    10 %
  • Zondag
    24° / 13°
    50 %
  • Maandag
    20° / 15°
    70 %
Meer weer