LTO+stapt+naar+reclamecodecommissie
Nieuws
© Georges Hoeberechts Zone 5 Fotografie

LTO stapt naar reclamecodecommissie

Nadat de campagne voor de Kortste Weg bij LTO Noord Zuid-Holland in het verkeerde keelgat schoot, heeft het provinciaal bestuur deze week stappen ondernomen.

LTO Noord laat bij Reclame Code Commissie toetsen of de campagne in strijd is met de regels, vertelt Jan Varekamp, themahouder pr en imago van LTO Zuid-Holland. Daarnaast wil de bestuurder contact met de provincie, die de campagne financiert.

De organisatie noemt de reclameteksten nodeloos polariserend en verwijst naar de slogan 'Nu geen dode weidevogel bij elke kaas. 'Biologische en gangbare landbouw worden tegen elkaar opgezet, terwijl het project alleen bedoeld is om lokale afzet te stimuleren, stelt Varekamp.

Milieufederatie Zuid-Holland bedacht de campagne.

Bekijk meer over:

Weer

  • Dinsdag
    15° / 10°
    20 %
  • Woensdag
    17° / 7°
    10 %
  • Donderdag
    18° / 11°
    20 %
Meer weer