Marktaandeel Beter Leven-varkensvlees stijgt
Het marktaandeel van varkensvlees met een Beter Leven-keurmerk steeg in het eerste kwartaal van dit jaar naar 71 procent. Albert Heijn deelt de eerste plaats inmiddels met Hoogvliet.

Dat blijkt uit de Varkensvleesmonitor maart 2018. Daarin staat dat bij Hoogvliet het vleesaanbod met het Beter Leven-keurmerk in de afgelopen twaalf maanden groeide met 56 procent. Daardoor staat Hoogvliet nu op een gedeelde eerste plaats met Albert Heijn.
Andere sterke groeiers ten opzichte van twaalf maanden geleden zijn Spar met 28 procent, Emté met 37 procent, Plus met 24 procent en Deen met 22 procent. Lidl stond begin 2017 nog op de eerste plaats, maar is nu afgezakt naar de negende positie.
Eind maart 2018 was het aandeel Beter Leven-vlees in supermarkten 67 procent. Gecorrigeerd naar het marktaandeel van de verschillende supermarkten, is dit maar liefst 71 procent. Dit is een totale stijging van 8 procent over de laatste twaalf maanden. Tot 2018 werd de Varkensvleesmonitor maandelijks gepubliceerd. Vanaf dit jaar worden de resultaten per kwartaal bekendgemaakt.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
T6030 Range Command ECO
Gebruikt, € 34.900
-
Grasshopper 526V52 Zeroturn
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker Overig () #695857
Gebruikt, € 1.100
-
New Holland Tractor T7.210 (SO) #179478
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Woensdag21° / 6°10 %
-
Donderdag26° / 10°10 %
-
Vrijdag30° / 15°60 %