Campagne+%27Frische+ist+Leben%27+van+start
© PT

Campagne 'Frische ist Leben' van start

De EU-billboardcampagne 'Frische ist Leben' is vanaf 6 mei 2014 tot en met 19 juni 2014 in meer dan 1.000 Duitse steden acht weken lang te zien op bijna 4.000 parkeerplaatsen van alle grote Duitse supermarktketens.

Ook besteedt een aantal supermarktketens aandacht in hun klantenmagazines aan deze campagne die de consumptie van groenten en fruit in Duitsland stimuleert. Daarmee bereikt de campagne vele miljoenen consumenten op de winkelvloer.

Oproep om in te spelen

Nederlandse exporteurs en teeltbedrijven worden opgeroepen in overleg met de supermarktorganisaties in te spelen op deze campagne. De billboard is onderdeel van een driejarige EU-campagne van de Duitse, Belgische en Nederlandse groenten- en fruitsector.

De EU-campagne “Frische ist Leben” is in 2012 gestart als een doelgroepoverstijgende voorlichtings-campagne om de Duitse consument te overtuigen van het nut van het regelmatig eten van groenten en fruit.

5 am Tag

Mede-initiatiefnemer GroentenFruit Bureau werkt hierin samen met de Duitse telersorganisatie BVEO, het Duitse handelsplatform DFHV en het Belgische VLAM onder de paraplu van 5 am Tag.

In opdracht van GroentenFruit Bureau coördineert Jochem Wolthuis de campagne. Financiering vanuit Nederland is mede mogelijk gemaakt door Productschap Tuinbouw.

Weer

  • Maandag
    18° / 11°
    20 %
  • Dinsdag
    15° / 10°
    70 %
  • Woensdag
    16° / 6°
    20 %
Meer weer