CBL onderzoekt promotie duurzaam vlees
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) doet komend jaar onderzoek doen naar hoe het duurzame vlees in de supermarkten beter gepromoot kan worden.
Voor consumenten is dit onderwerp nog te veel beperkt tot alleen biologisch, zegt communicatiedirecteur Marc Jansen van de supermarktkoepel in Levensmiddelenkrant.
'We moeten slimmer communiceren over wat de supers allemaal al doen, want we laten ons nu nog te vaak de kaas van het brood eten door organisaties als Wakker Dier', zegt hij op een van de bevindingen van de Nationale Denktank.
Vermengen
Over het voorstel van de Denktank om de verduurzaming van onder meer vlees te bespoedigen door reguliere, diervriendelijke en biologische producten met elkaar te vermengen is Jansen duidelijk: dat gebeurt al.
Aanloopperiode
'Wanneer formules overstappen op bijvoorbeeld varkensvlees met 1 ster van de Dierenbescherming, dan is er altijd een lange aanloopperiode. Hierin produceert een deel van de varkenshouders al wel duurzaam en een ander nog niet. Dat vlees wordt allemaal als regulier vlees verkocht. De crux is: wanneer begin je met communiceren dat al je vlees nu duurzaam is?, aldus Jansen.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Fendt Twister 13010T schudder
2019, P.O.A.
-
T6030 Range Command ECO
Gebruikt, € 34.900
-
John Deere Tractor 5100M (WD) #26104
Gebruikt, P.O.A.
-
Massey Ferguson RK 802-TRC
2023, € 23.000
Vacatures
Redacteur
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Leidinggevende Agroteam
Royal HZPC Group B.V. - Mitselwier
Specialist gewasverzorging
Syngenta Seeds - Zeewolde
Medewerker Mechanisatie
Syngenta Seeds - Zeewolde
Docent-Onderzoeker Innovatieve Plantenteelt
Hogeschool Van Hall Larenstein - Leeuwarden
Weer
-
Donderdag10° / 3°70 %
-
Vrijdag12° / 3°30 %
-
Zaterdag17° / 4°70 %