CBL+onderzoekt+promotie+duurzaam+vlees
© Engel Lameijer

CBL onderzoekt promotie duurzaam vlees

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) doet komend jaar onderzoek doen naar hoe het duurzame vlees in de supermarkten beter gepromoot kan worden.

Voor consumenten is dit onderwerp nog te veel beperkt tot alleen biologisch, zegt communicatiedirecteur Marc Jansen van de supermarktkoepel in Levensmiddelenkrant.

'We moeten slimmer communiceren over wat de supers allemaal al doen, want we laten ons nu nog te vaak de kaas van het brood eten door organisaties als Wakker Dier', zegt hij op een van de bevindingen van de Nationale Denktank.

Vermengen

Over het voorstel van de Denktank om de verduurzaming van onder meer vlees te bespoedigen door reguliere, diervriendelijke en biologische producten met elkaar te vermengen is Jansen duidelijk: dat gebeurt al.

Aanloopperiode

'Wanneer formules overstappen op bijvoorbeeld varkensvlees met 1 ster van de Dierenbescherming, dan is er altijd een lange aanloopperiode. Hierin produceert een deel van de varkenshouders al wel duurzaam en een ander nog niet. Dat vlees wordt allemaal als regulier vlees verkocht. De crux is: wanneer begin je met communiceren dat al je vlees nu duurzaam is?, aldus Jansen.

Bekijk meer over:

Weer

  • Vrijdag
    22° / 9°
    20 %
  • Zaterdag
    18° / 8°
    20 %
  • Zondag
    19° / 10°
    60 %
Meer weer