Bedrijven+tekenen+voor+duurzame+agf
© Nieuwe Oogst

Bedrijven tekenen voor duurzame agf

Supermarkten, handelsbedrijven en maatschappelijke organisaties hebben het convenant 'Verduurzaming Inkoop van verse groenten en fruit' ondertekend. Dat meldt de Levensmiddelenkrant.

Het doel is om in 2020 enkel nog duurzaam geproduceerde agf in de supermarkten te hebben liggen. Verse groente en fruit die de partijen uit Midden- en Zuid Amerika, Afrika en Azië¨ halen, moeten in 8 jaar tijd duurzaam worden gemaakt. In 2020 moeten consumenten erop kunnen vertrouwen dat alle verse groente en fruit in de supermarkten duurzaam geproduceerd is.

Aan de hand van bestaande standaarden zoals Rainforest Alliance en Fairtrade wordt bepaald wat duurzaam is en hoe zij daar naartoe gaan werken.

IDH

Het Initiatief Duurzame Handel (IDH) gaat het hieruit voortkomende Groente & Fruit-programma coördineren. De ondertekenaars van het convenant zijn: Superunie, C1000, Albert Heijn, Jumbo, Lidl, The Greenery, AgroFair, Eosta, FairFields, Jaguar the fresh company, Nature's Pride, Staay Food Group en Van Oers United.

Bekijk meer over:

Weer

  • Maandag
    19° / 11°
    50 %
  • Dinsdag
    17° / 10°
    20 %
  • Woensdag
    18° / 10°
    10 %
Meer weer