Jaaroverzicht Kees Huizinga: 'Ik zal in Oekraïne blijven'

Schuilkelders, bombardementen en raketaanvallen op stroomvoorzieningen. 2022 was door de oorlog een onzeker jaar voor veel Oekraïners. Dat geldt ook voor onze vlogger en boer Kees Huizinga. 'Toch zal ik in Oekraïne blijven.'

Het hele jaar door bleef Huizinga stug door vloggen voor Nieuwe Oogst. Elke week zagen we een update van hem over het dagelijks leven als boer, maar ook over de ontwikkelingen op oorlogsgebied. Hij zette een stichting op waarbij hij hulpgoederen naar Oekraïne probeert te krijgen. En dat is niet helemaal zonder gevaar, weet de boer inmiddels. 'Ik ken genoeg boeren die opgepakt en gemarteld zijn door Russen, omdat ze hulp boden aan Oekraïners.'

De week van Kees Huizinga is elke vrijdag te zien via nieuweoogst.nl/boeren-in-oekraine en zaterdag te lezen in Nieuwe Oogst

Tijdens een webinar op woensdag 21 december beantwoordde Huizinga vragen over zijn werk en leven als boer in Oekraïne. Bekijk het hieronder terug.

Bekijk meer over:

Marktprijzen