VleesveeNL start consumentenonderzoek rundvlees
Waarom koopt de consument rundvlees en wat speelt een belangrijke rol bij de aankoop? Onderzoeker Mariët van Haaster-de Winter van Wageningen University & Research gaat vanaf volgend jaar antwoorden zoeken op onder meer deze vragen, in opdracht van Stichting VleesveeNL.
Naast een bundeling van bestaand onderzoek gaat Van Haaster- de Winter in gesprek met geselecteerde consumentgroepen die kopen bij de slager, boer en supermarkt of die uit eten gaan in een restaurant. Daarbij is er extra aandacht voor het delen van kennis met de consument via elf meet-and-greets.
De onderzoeker zet ook een grootschalige enquête uit. Zo krijgt ze een beeld van wat de overwegingen van de consument zijn bij de aankoop van rundvlees via de verschillende kanalen. Het onderzoek loopt van januari 2023 tot eind 2024.
Effectieve benadering
Het project wordt begeleid door een commissie bestaande uit Jacco Keuper, Ed Hendriks en Maurits Steverink van VleesveeNL. Ook een marketingexpert die is gespecialiseerd in vlees heeft zich hierbij aangesloten.
Steverink: 'We leggen zo een basis voor een passende en effectieve benadering van de consument, wat de waardering en aankoop van vlees van Nederlandse rundveehouders versterkt.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

Lely Lotus 1325 schudder
1999, P.O.A.
-

JOHN DEERE X127 ZITMAAIER (KOU) #692304
Gebruikt, € 3.950
-

JOHN DEERE X590 ZITMAAIER (HIL) #692209
Gebruikt, € 10.694
-

JOHN DEERE X350R ZITMAAIER (HEN) #692561
Gebruikt, € 6.966
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Internationaal Accountmanager
Schaap Holland BV - Biddinghuizen
Stagiair(e) Redacteur Akker- en Tuinbouw
Nieuwe Oogst - NL
Weer
-
Dinsdag13° / 6°85 %
-
Woensdag13° / 8°20 %
-
Donderdag14° / 8°45 %

















