VleesveeNL start consumentenonderzoek rundvlees

Waarom koopt de consument rundvlees en wat speelt een belangrijke rol bij de aankoop? Onderzoeker Mariët van Haaster-de Winter van Wageningen University & Research gaat vanaf volgend jaar antwoorden zoeken op onder meer deze vragen, in opdracht van Stichting VleesveeNL.

VleesveeNL+start+consumentenonderzoek+rundvlees
© Han Reindsen

Naast een bundeling van bestaand onderzoek gaat Van Haaster- de Winter in gesprek met geselecteerde consumentgroepen die kopen bij de slager, boer en supermarkt of die uit eten gaan in een restaurant. Daarbij is er extra aandacht voor het delen van kennis met de consument via elf meet-and-greets.

De onderzoeker zet ook een grootschalige enquête uit. Zo krijgt ze een beeld van wat de overwegingen van de consument zijn bij de aankoop van rundvlees via de verschillende kanalen. Het onderzoek loopt van januari 2023 tot eind 2024.

Effectieve benadering

Het project wordt begeleid door een commissie bestaande uit Jacco Keuper, Ed Hendriks en Maurits Steverink van VleesveeNL. Ook een marketingexpert die is gespecialiseerd in vlees heeft zich hierbij aangesloten.

Steverink: 'We leggen zo een basis voor een passende en effectieve benadering van de consument, wat de waardering en aankoop van vlees van Nederlandse rundveehouders versterkt.'

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Donderdag
    15° / 4°
    50 %
  • Vrijdag
    16° / 5°
    20 %
  • Zaterdag
    16° / 10°
    80 %
Meer weer