Bloemencampagne+positief+ontvangen
Nieuws
© Bloemenbureau Holland

Bloemencampagne positief ontvangen

De campagne 'We hebben meer bloemen nodig' van Bloemenbureau Holland zorgt bij de belangrijkste doelgroep voor een grotere interesse om bloemen te kopen. Dit blijkt uit een evaluatie van onderzoeksbureau Motivaction.

De campagne liep in mei in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en in juni in Frankrijk. Op basis van een segmentatieonderzoek heeft Bloemenbureau Holland ervoor gekozen om zijn campagnes te richten op de doelgroep creatieve natuurliefhebbers. Dit zijn consumenten die waarde hechten aan het ontdekken van nieuwe dingen en graag hun huis inrichten met bloemen en planten.

Van de ondervraagden uit deze doelgroep heeft 46 procent na de campagne meer interesse in bloemen. Zo'n 65 procent is door de campagne aangezet tot de aankoop van bloemen. De campagne krijgt in de evaluatie een rapportcijfer 8,1. Daaruit concludeert Bloemenbureau Holland dat de boodschap goed is overgekomen en de campagne goed is afgestemd op de doelgroep.


Interessant bijverschijnsel

Van de ondervraagde consumenten verwacht 24 procent komend jaar meer bloemen voor zichzelf in huis te halen. Bijna een derde wil vaker bloemen kopen om cadeau te kunnen doen. Een interessant bijverschijnsel is volgens Bloemenbureau Holland dat consumenten door de bloemencampagne ook aangeven dat ze worden aangemoedigd tot het kopen van kamerplanten en ook meer buitenplanten.

De media-inzet van de campagne was gericht op tv en online video's via sociale media. Ook waren er in alle landen succesvolle pr-acties. In Nederland werd de campagne versterkt door een actie via Fleurop. De campagnevideo werd uiteindelijk het meest gezien op tv, gevolgd door Facebook, YouTube en Instagram.



Bekijk meer over:

Weer

  • Donderdag
    18° / 13°
    20 %
  • Vrijdag
    21° / 11°
    20 %
  • Zaterdag
    22° / 13°
    10 %
Meer weer