Mensen+besteden+sinds+corona+niet+minder+aan+bloemen+en+planten
Nieuws
© Nieuwe Oogst

Mensen besteden sinds corona niet minder aan bloemen en planten

Ondanks de coronacrisis besteden consumenten uit Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk niet minder aan bloemen en planten. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Motivaction dat eind februari in opdracht van Bloemenbureau Holland is uitgevoerd.

Vanuit het perspectief van de verwachte financiële situatie in de komende zes maanden, zegt 63 procent van de ondervraagden evenveel bloemen te zullen kopen voor zichzelf. 64 procent zegt bloemen cadeau te doen. Bovendien heeft 11 procent van de consumenten de intentie om vaker bloemen te kopen.

Bijna een kwart van de consumenten zegt voor het eerst bloemen en planten online te hebben gekocht tijdens de coronacrisis. 28 procent heeft bloemen thuis laten bezorgen. Voor planten was dit percentage iets lager, 26 procent.


Een sfeervollere omgeving

Bloemen en planten blijken tijdens de coronacrisis extra positief bij te dragen aan de sfeer in en rondom het huis. 62 procent van de respondenten gaf aan dat bloemen de leefomgeving vrolijker maken en 61 procent vindt dat dit ook geldt voor planten.


Met betrekking tot de thuiswerkomgeving geeft 51 procent aan dat bloemen de omgeving opfleuren en 52 procent vindt dat planten ditzelfde effect hebben.

Over het algemeen vindt 77 procent van de ondervraagden dat bloemen en planten de sfeer verhogen. Gemiddeld zijn deze cijfers 10 procent hoger dan voor corona.

Weer

  • Vrijdag
    21° / 13°
    60 %
  • Zaterdag
    19° / 13°
    50 %
  • Zondag
    20° / 13°
    50 %
Meer weer