Prijzen van brood en vlees stijgen flink
			Boodschappen zijn het afgelopen jaar duurder geworden. Dat bevestigt onderzoeksbureau GfK na eerdere berichtgeving van het AD. Zo is de prijs van producten als bier, brood, diervoeding en vlees flink gestegen, tot wel 9 procent.
		
Consumenten betaalden gemiddeld ruim 3 procent meer voor hun boodschappen, terwijl de inflatie onder de 2 procent bleef. Het huishoudpanel van GfK registreert de prijzen van producten die supermarkten, speciaalzaken en drogisterijen verkopen. De bonnetjes werden vergeleken met die van een jaar eerder.
'Het kan zijn dat consumenten vaker een luxere keuze hebben genomen, om zichzelf thuis te verwennen tijdens de coronapandemie', zegt bedrijfsadviseur Norman Buysse van GfK. De grotere vraag naar die producten kan een prijsopdrijvend effect hebben gehad. Buysse wijst daarnaast op de gestegen prijzen van grondstoffen. GfK kan niet zeggen welke oorzaak de meeste invloed gehad heeft op de hogere prijzen.
Niet alles werd duurder en sommige verzorgingsproducten werden zelfs goedkoper. Doordat mensen vanwege de lockdownmaatregelen minder vaak naar buiten gingen, gaven ze bijvoorbeeld minder geld uit aan deodorant of tandpasta. Doordat de vraag daalde, ging de prijs omlaag.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
		 
			
		
		
		Meer marktprijzen
    
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
 
					Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
- 
					 John Deere X147R (HIL) #335633Gebruikt, € 4.999 
- 
					 Toro ZS 4200T2012, P.O.A. 
- 
					 Lely LOTUS 900Gebruikt, P.O.A. 
- 
					 JOHN DEERE X350 ZITMAAIER (ETT) #692326Gebruikt, € 5.313 
Vacatures
- Beleidsmedewerker Boomkwekerij- Royal Anthos - Hillegom
- Teamleider teelt- IBN - Schaijk
- Technisch Specialist- Pater Bloembollen - Spierdijk
- Internationaal Accountmanager- Schaap Holland BV - Biddinghuizen
- Stagiair(e) Redacteur Akker- en Tuinbouw- Nieuwe Oogst - NL
Weer
- 
	Zaterdag15° / 10°80 %
- 
	Zondag13° / 9°60 %
- 
	Maandag13° / 7°40 %









 
								 
								 
								 
								 
								


 
					 
					 
					


