Albert+Heijn+breidt+duurzame+melkstroom+uit
Nieuws
© albert Heijn

Albert Heijn breidt duurzame melkstroom uit

Het 'Beter voor Koe, Natuur & Boer'-programma van supermarkt Albert Heijn (AH) wordt uitgebreid. Een nieuwe groep van 150 melkveehouders van zuivelaars Royal Aware en DeltaMilk gaat duurzame melk leveren voor de kaas en zuivel van het huismerk Zaanse Hoeve.

Aan het 'Beter voor Koe, Natuur & Boer'-programma deden al driehonderd melkveehouders mee. Zij leveren melk voor de zuivelproducten die worden verkocht onder het AH-merk en krijgen daarvoor 5 cent extra bovenop de prijs van weidemelk.

De nieuwe groep melkveehouders produceert melk voor het andere AH-merk Zaanse Hoeve en zet daarmee de eerste stappen in het 'Beter voor Koe, Natuur & Boer'-programma. Ze ontvangen hiervoor in eerste instantie 3 cent per liter melk bovenop de prijs van weidemelk. Bij een volgende stap zullen deze melkveehouders volledig aansluiten bij het 'Beter voor Koe, Natuur & Boer'-programma.


Onbepaalde tijd

In het 'Beter voor Koe, Natuur & Boer'-programma wordt gewerkt met contracten voor onbepaalde tijd. Het idee is in 2017 door Royal A-ware en AH ontwikkeld om zuivel en kaas verder te verduurzamen via een gesloten en transparante productieketen.

Voor de extra inspanning die melkveehouders doen, betaalt AH de boeren extra. Dat moet de boeren zekerheid en continuïteit bieden, zodat ze kunnen investeren in hun bedrijven.

Weer

  • Zondag
    25° / 11°
    60 %
  • Maandag
    18° / 15°
    70 %
  • Dinsdag
    17° / 8°
    60 %
Meer weer