
Coronabloem fleurt mens op
Drie op de vijf consumenten in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk vinden dat bloemen de woon- en thuiswerkomgeving prettiger maken tijdens de coronacrisis.
Voor planten ligt dit percentage op 50, blijkt uit onderzoek in opdracht van Bloemenbureau Holland. Deze cijfers liggen gemiddeld 10 procent hoger dan wat de consument voor de coronapandemie aangaf.
Volgens Bloemenbureau Holland is het opvallend dat Franse consumenten zich vaker realiseren dat bloemen de sfeer thuis verhogen (65 procent) en zeggen beter voor de kamer- en buitenplanten te zorgen tijdens de coronacrisis.
Online
Ongeveer 20 procent van de geënquêteerden geeft aan voor het eerst bloemen of planten online te hebben gekocht. Een kwart van de consumenten heeft tijdens de coronacrisis sierteeltproducten laten thuisbezorgen.
Ongeveer de helft van de ondervraagden vindt het prettig dat bloemisten en tuincentra thuisbezorgen. Millennials reageren positiever dan doorsnee. Zij bestellen vaker online en kopen ook meer dan gemiddeld.
Begin van tweede golf
Het onderzoek is uitgevoerd aan het begin van de tweede golf van besmettingen. Duitsland was toen nog niet in een lockdown. De andere drie landen gingen of waren er al in.
In februari heeft Bloemenbureau Holland een vervolgonderzoek gepland. De resultaten daarvan zijn in maart bekend.
Bekijk meer over:
Lees ook
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuwste vacatures
Financieel / bedrijfseconomisch medewerker landbouw
Wageningen University & Research - Drachten
Commercieel Medewerker
LTO Ledenvoordeel - Wageningen, Nederland
Agrarisch medewerker biologisch bedrijf Koningshoeve-Ettingen BV
Stichting Agrarische bedrijven Spaarnwoude - Spaarndam Gem. Haarlem
Vacature Teeltbegeleider
De Schakel Contractteelt BV - Helmond
Bedrijfsleider Vertify
Vertify - Zwaagdijk