Coronabloem fleurt mens op
Drie op de vijf consumenten in Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk vinden dat bloemen de woon- en thuiswerkomgeving prettiger maken tijdens de coronacrisis.

Voor planten ligt dit percentage op 50, blijkt uit onderzoek in opdracht van Bloemenbureau Holland. Deze cijfers liggen gemiddeld 10 procent hoger dan wat de consument voor de coronapandemie aangaf.
Volgens Bloemenbureau Holland is het opvallend dat Franse consumenten zich vaker realiseren dat bloemen de sfeer thuis verhogen (65 procent) en zeggen beter voor de kamer- en buitenplanten te zorgen tijdens de coronacrisis.
Online
Ongeveer 20 procent van de geënquêteerden geeft aan voor het eerst bloemen of planten online te hebben gekocht. Een kwart van de consumenten heeft tijdens de coronacrisis sierteeltproducten laten thuisbezorgen.
Ongeveer de helft van de ondervraagden vindt het prettig dat bloemisten en tuincentra thuisbezorgen. Millennials reageren positiever dan doorsnee. Zij bestellen vaker online en kopen ook meer dan gemiddeld.
Begin van tweede golf
Het onderzoek is uitgevoerd aan het begin van de tweede golf van besmettingen. Duitsland was toen nog niet in een lockdown. De andere drie landen gingen of waren er al in.
In februari heeft Bloemenbureau Holland een vervolgonderzoek gepland. De resultaten daarvan zijn in maart bekend.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners

Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Grasshopper 526V52 Zeroturn
Gebruikt, P.O.A.
-
Toro ZS 4200T
2012, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6120M (BV) #692392
Gebruikt, P.O.A.
-
Castel Garden XM140 HD
2020, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Woensdag21° / 6°10 %
-
Donderdag26° / 10°10 %
-
Vrijdag30° / 15°60 %