Telers stemmen in met promotieplan Outdoor planten
Kwekers van tuinplanten en boomkwekerijproducten hebben met grote meerderheid ingestemd met het nieuwe promotieplan Outdoor planten 2017-2019. Dit meldt bloemenveiling Royal FloraHolland.
De campagne voor Outdoor, genaamd 'Meer samen = SAMEN MEER', zet in op samenwerking met de hele keten. De campagne richt zich op vragen zoals hoe de bekendheid en herkenbaarheid van tuinplanten op de winkelvloer te verhogen en hoe de consument te stimuleren meer, vaker en jaarrond planten te kopen.
Een projectgroep heeft samen met FloraHolland de campagne voorbereid. De betrokken FloraHolland Product Commissies zijn unaniem akkoord gegaan met het plan en hebben het daarna ter stemming voorgedragen aan de telers.
Heffing
Voor het promotieplan dragen telers van tuinplanten en boomkwekerijproducten (zowel leden als niet-leden van FloraHolland) vanaf 1 januari 2017 bij. De promotieheffing is 0,1 procent over de omzet en zal vier keer per jaar worden geïnd. De looptijd, en daarmee de inning, eindigt eind 2019.
Van de telers van balkon- en terrasplanten stemde eind vorige week 85,7 procent voor het promotieplan, 77,2 procent van de kwekers van boomkwekerijproducten was voor, en 94,8 procent van de eenjarige zomerbloeierstelers ging akkoord.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor 6120R (SB) #29959
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Tractor, compact 4066R (LH) #30893
Gebruikt, P.O.A.
-
Kuhn GF 8501 MHO
2008, € 4.500
-
Gewichtblok 1450 kg TOP
Gebruikt, € 930
Vacatures
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Directeur
KAVB - Hillegom
Accountmanager Binnendienst
AgriPers - Wageningen
Docent-Onderzoeker Innovatieve Plantenteelt
Hogeschool Van Hall Larenstein - Leeuwarden
Regiobestuurder (voorzitter Flevoland) LTO Noord
LTO Noord - Flevoland
Weer
-
Dinsdag14° / 4°10 %
-
Woensdag21° / 10°20 %
-
Donderdag18° / 14°60 %