Telers stemmen in met promotieplan Outdoor planten
Kwekers van tuinplanten en boomkwekerijproducten hebben met grote meerderheid ingestemd met het nieuwe promotieplan Outdoor planten 2017-2019. Dit meldt bloemenveiling Royal FloraHolland.
De campagne voor Outdoor, genaamd 'Meer samen = SAMEN MEER', zet in op samenwerking met de hele keten. De campagne richt zich op vragen zoals hoe de bekendheid en herkenbaarheid van tuinplanten op de winkelvloer te verhogen en hoe de consument te stimuleren meer, vaker en jaarrond planten te kopen.
Een projectgroep heeft samen met FloraHolland de campagne voorbereid. De betrokken FloraHolland Product Commissies zijn unaniem akkoord gegaan met het plan en hebben het daarna ter stemming voorgedragen aan de telers.
Heffing
Voor het promotieplan dragen telers van tuinplanten en boomkwekerijproducten (zowel leden als niet-leden van FloraHolland) vanaf 1 januari 2017 bij. De promotieheffing is 0,1 procent over de omzet en zal vier keer per jaar worden geïnd. De looptijd, en daarmee de inning, eindigt eind 2019.
Van de telers van balkon- en terrasplanten stemde eind vorige week 85,7 procent voor het promotieplan, 77,2 procent van de kwekers van boomkwekerijproducten was voor, en 94,8 procent van de eenjarige zomerbloeierstelers ging akkoord.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Fendt Farmer 305LS
Gebruikt, P.O.A.
-
Case IH PUMA 185CVX AFS CONNECT
Gebruikt, P.O.A.
-
Burma 11-275
Gebruikt, € 1.500
-
VALMET 502-2
Gebruikt, € 4.500
Vacatures
Redacteur Regio Midden-Nederland
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Redacteur Veehouderij
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Sales Adviseur - Melkveehouderij en Gemengd Bedrijf
VOSSEN LABORATORIES Int. B.V. - NL
(Junior) toezichthouder Milieu Glastuinbouw
omgevingsdienst Haaglanden - Den Haag
Grondwerker / Vakman Infra
Boskalis - NL
Weer
-
Zaterdag16° / 7°70 %
-
Zondag15° / 4°20 %
-
Maandag11° / 8°95 %