Telers stemmen in met promotieplan Outdoor planten
Kwekers van tuinplanten en boomkwekerijproducten hebben met grote meerderheid ingestemd met het nieuwe promotieplan Outdoor planten 2017-2019. Dit meldt bloemenveiling Royal FloraHolland.
De campagne voor Outdoor, genaamd 'Meer samen = SAMEN MEER', zet in op samenwerking met de hele keten. De campagne richt zich op vragen zoals hoe de bekendheid en herkenbaarheid van tuinplanten op de winkelvloer te verhogen en hoe de consument te stimuleren meer, vaker en jaarrond planten te kopen.
Een projectgroep heeft samen met FloraHolland de campagne voorbereid. De betrokken FloraHolland Product Commissies zijn unaniem akkoord gegaan met het plan en hebben het daarna ter stemming voorgedragen aan de telers.
Heffing
Voor het promotieplan dragen telers van tuinplanten en boomkwekerijproducten (zowel leden als niet-leden van FloraHolland) vanaf 1 januari 2017 bij. De promotieheffing is 0,1 procent over de omzet en zal vier keer per jaar worden geïnd. De looptijd, en daarmee de inning, eindigt eind 2019.
Van de telers van balkon- en terrasplanten stemde eind vorige week 85,7 procent voor het promotieplan, 77,2 procent van de kwekers van boomkwekerijproducten was voor, en 94,8 procent van de eenjarige zomerbloeierstelers ging akkoord.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

John Deere 6100M trekker (DAA) #697386
Gebruikt, P.O.A.
-

John Deere 6215R trekker (BIE) #26049
Gebruikt, P.O.A.
-

CASE MAXXUM 5120
Gebruikt, P.O.A.
-

Kverneland EG 100-300 (MAA) #690745
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Internationaal Accountmanager
Schaap Holland BV - Biddinghuizen
Stagiair(e) Redacteur Akker- en Tuinbouw
Nieuwe Oogst - NL
Weer
-
Maandag11° / 7°95 %
-
Dinsdag13° / 6°85 %
-
Woensdag13° / 8°20 %













