Telers stemmen in met promotieplan Outdoor planten
Kwekers van tuinplanten en boomkwekerijproducten hebben met grote meerderheid ingestemd met het nieuwe promotieplan Outdoor planten 2017-2019. Dit meldt bloemenveiling Royal FloraHolland.

De campagne voor Outdoor, genaamd 'Meer samen = SAMEN MEER', zet in op samenwerking met de hele keten. De campagne richt zich op vragen zoals hoe de bekendheid en herkenbaarheid van tuinplanten op de winkelvloer te verhogen en hoe de consument te stimuleren meer, vaker en jaarrond planten te kopen.
Een projectgroep heeft samen met FloraHolland de campagne voorbereid. De betrokken FloraHolland Product Commissies zijn unaniem akkoord gegaan met het plan en hebben het daarna ter stemming voorgedragen aan de telers.
Heffing
Voor het promotieplan dragen telers van tuinplanten en boomkwekerijproducten (zowel leden als niet-leden van FloraHolland) vanaf 1 januari 2017 bij. De promotieheffing is 0,1 procent over de omzet en zal vier keer per jaar worden geïnd. De looptijd, en daarmee de inning, eindigt eind 2019.
Van de telers van balkon- en terrasplanten stemde eind vorige week 85,7 procent voor het promotieplan, 77,2 procent van de kwekers van boomkwekerijproducten was voor, en 94,8 procent van de eenjarige zomerbloeierstelers ging akkoord.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
JOHN DEERE X167 ZITMAAIER (HIL) #692704
Gebruikt, € 5.247
-
JOHN DEERE X940 COMPACTTREKKER (BRU) #694554
Gebruikt, P.O.A.
-
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere 6120M trekker (LIE) #691687
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Administratief medewerker akker-, land- of tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen