Telers stemmen in met promotieplan Outdoor planten

Kwekers van tuinplanten en boomkwekerijproducten hebben met grote meerderheid ingestemd met het nieuwe promotieplan Outdoor planten 2017-2019. Dit meldt bloemenveiling Royal FloraHolland.

Telers+stemmen+in+met+promotieplan+Outdoor+planten
© VidiPhoto

De campagne voor Outdoor, genaamd 'Meer samen = SAMEN MEER', zet in op samenwerking met de hele keten. De campagne richt zich op vragen zoals hoe de bekendheid en herkenbaarheid van tuinplanten op de winkelvloer te verhogen en hoe de consument te stimuleren meer, vaker en jaarrond planten te kopen.

Een projectgroep heeft samen met FloraHolland de campagne voorbereid. De betrokken FloraHolland Product Commissies zijn unaniem akkoord gegaan met het plan en hebben het daarna ter stemming voorgedragen aan de telers.

Heffing

Voor het promotieplan dragen telers van tuinplanten en boomkwekerijproducten (zowel leden als niet-leden van FloraHolland) vanaf 1 januari 2017 bij. De promotieheffing is 0,1 procent over de omzet en zal vier keer per jaar worden geïnd. De looptijd, en daarmee de inning, eindigt eind 2019.

Van de telers van balkon- en terrasplanten stemde eind vorige week 85,7 procent voor het promotieplan, 77,2 procent van de kwekers van boomkwekerijproducten was voor, en 94,8 procent van de eenjarige zomerbloeierstelers ging akkoord.

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Zaterdag
    16° / 7°
    70 %
  • Zondag
    15° / 4°
    20 %
  • Maandag
    11° / 8°
    95 %
Meer weer