
Van Loon Vlees: Lidl vraagt forse volumes
Lidl vraagt van Van Loon Vlees uit Best forse volumes tweesterren rundvlees. Over welke hoeveelheden het precies gaat, laat directeur Ronald van Loon zich niet uit. 'We werven vleesveehouders om aan de groeiende vraag te blijven voldoen.'
Bij de Duitse discounter liggen sinds gisteren landelijk rosbief a la minute, biefstuk, stooflappen, hamburgers, rundersaucijs en steak tartaar in de koeling. 'Dat assortiment was tot dat moment beperkt tot ongeveer de helft van Nederland.'
Dat tweesterrenvlees loopt volgens Van Loon bijzonder goed. 'Er is veel vraag en de prijs is goed. Zowel voor de consument als de boer.'
Vierkantsverwaarding
Voor het bedrijf vormt de vierkantsverwaarding van de Limousin- en Blonde d'Aquitaine-stieren een uitdaging. 'Nadat het vlees voor de zes Lidl producten is verwerkt, houden we vlees over. Dat gooien we niet weg, maar zoeken andere kanalen daarvoor.'
Als voorbeeld noemt Van Loon rookvlees dat van de achtermuis komt. 'Maar je kunt ook aan andere vleeswaren denken.' Dat dit soms geld kost, ontkent hij niet. 'Het gaat dan als regulier vlees de markt in. Dat een afwaardering van een tweesterren product.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuwste vacatures
Innovation manager Melkvee
MS Schippers - Hapert
Concept specialist regeneratieve landbouw
Agrifirm Apeldoorn - Apeldoorn
Financieel / bedrijfseconomisch medewerker tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
Adviseur Mest & Mineralen
Agrifirm - Netherlands
Bedrijfseconomisch Onderzoeker Tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen