AH: trots op eigen dierenwelzijnskoers

Albert Heijn (AH) is trots op de eigen koers die de supermarktketen in het dierenwelzijnsdossier vaart. 'We introduceerden als eerste supermarkt duurzame keuze in het kipschap.'

AH%3A+trots+op+eigen+dierenwelzijnskoers
© AH

Met die woorden reageert AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh op de uitkomsten van de Foodmonitor van Food for Food en onderzoeksbureau Trendbox.

Daarin wordt gesteld dat driekwart van de Nederlanders vindt dat de diervriendelijkheid van het voedsel in Nederland goed is of zelfs is verbeterd ten opzichte van tien jaar geleden.

Hollandse kip

AH heeft het met de Hollandse Kip, die als ‘100 procent duurzaam’ werd gepresenteerd, wel geprobeerd. 'Maar dat bedrijf kreeg de wind van voren van Wakker Dier omdat ze dat nog helemaal niet waar kunnen maken', benadrukt marketingbureau Food for Food.

'Wij hebben een grote rol gespeeld in het proces om met alle supermarkten en de pluimveehouders te komen tot gezamenlijke afspraken', werpt Aspeslagh echter tegen.

'Albert Heijn heeft er dit jaar als eerste naar gehandeld en de stap die Jumbo zet, komt ook voort uit de gezamenlijke afspraken. Dus is dit wat ons betreft een logische ontwikkeling.'

Verduurzaming

Dat geldt volgens de woordvoerder ook als je kijkt naar het principe van verduurzaming. 'Het werkt nu eenmaal zo dat verduurzaming altijd in stappen gaat en je daarmee nooit klaar bent en dat geldt dus ook voor Albert Heijn.'

'Wij zoeken bij de verduurzaming van ons assortiment altijd naar een haalbare en betaalbare oplossing met inachtneming van mens, dier en milieu.'

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Woensdag
    10° / 2°
    70 %
  • Donderdag
    10° / 3°
    70 %
  • Vrijdag
    11° / 2°
    50 %
Meer weer