Niet-leden stappen op bij FloraHolland
Bijna 40 procent van de niet-leden in de productgroepen waarvoor FloraHolland het nieuwe ledenbeleid doorvoert, heeft de relatie met de bloemenveiling verbroken.
Dat meldt Dirk Hogervorst, manager Strategie, Marketing en Business Development van FloraHolland.
De bloemenveiling heeft begin dit jaar bij elf productgroepen het nieuwe leden- en niet-ledenbeleid ingesteld. Daarmee maakt de veiling duidelijker onderscheid tussen de twee groepen. Leden krijgen meer privileges dan niet-leden.
Nadelige consequenties
Volgens Hogervorst zou volledige doorvoering van het beleid nadelige consequenties hebben voor de klokomzet en het financiële resultaat van FloraHolland.
De nieuwe aanpak leidde ertoe dat 25 procent van de contractzenders lid werd, maar 38 procent helemaal geen zaken meer doet met de veiling.
Gevolgen marktplaats
De adviesraden van FloraHolland evalueren op 19 juni de nieuwe ledenaanpak. Daarbij wordt onder andere gekeken naar de gevolgen voor de breedte van het assortiment en de kracht van de marktplaats.
De elf productgroepen zijn lisianthus, anjer, gypsophila, limonium, paeonia, kalanchoë, calluna, potroos, dracaena, cactus en hedera. In deze groepen is 25 procent van gastzenders actief.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Hemach Rubberschuif vast driepunt 2,25 m
Gebruikt, € 685
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X117R ZITMAAIER (RL) #28996
Gebruikt, P.O.A.
-
Walker MB SD18
2007, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 ZITMAAIER (RL) #28993
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Redacteur
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Medewerker Akkerbouw & NPEC
Wageningen University & Research - Wageningen
Leidinggevende Agroteam
Royal HZPC Group B.V. - Mitselwier
Specialist gewasverzorging
Syngenta Seeds - Zeewolde
Medewerker Mechanisatie
Syngenta Seeds - Zeewolde
Weer
-
Vrijdag12° / 4°30 %
-
Zaterdag17° / 7°70 %
-
Zondag18° / 11°50 %