Niet-leden stappen op bij FloraHolland
Bijna 40 procent van de niet-leden in de productgroepen waarvoor FloraHolland het nieuwe ledenbeleid doorvoert, heeft de relatie met de bloemenveiling verbroken.

Dat meldt Dirk Hogervorst, manager Strategie, Marketing en Business Development van FloraHolland.
De bloemenveiling heeft begin dit jaar bij elf productgroepen het nieuwe leden- en niet-ledenbeleid ingesteld. Daarmee maakt de veiling duidelijker onderscheid tussen de twee groepen. Leden krijgen meer privileges dan niet-leden.
Nadelige consequenties
Volgens Hogervorst zou volledige doorvoering van het beleid nadelige consequenties hebben voor de klokomzet en het financiële resultaat van FloraHolland.
De nieuwe aanpak leidde ertoe dat 25 procent van de contractzenders lid werd, maar 38 procent helemaal geen zaken meer doet met de veiling.
Gevolgen marktplaats
De adviesraden van FloraHolland evalueren op 19 juni de nieuwe ledenaanpak. Daarbij wordt onder andere gekeken naar de gevolgen voor de breedte van het assortiment en de kracht van de marktplaats.
De elf productgroepen zijn lisianthus, anjer, gypsophila, limonium, paeonia, kalanchoë, calluna, potroos, dracaena, cactus en hedera. In deze groepen is 25 procent van gastzenders actief.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Fendt 309 CA
1998, P.O.A.
-
Fendt 313 Vario S4 Profi Marge !!!
2017, P.O.A.
-
JOHN DEERE X107 ZITMAAIER (BIE) #691828
Gebruikt, € 3.289
-
Kuhn GF8501MH schudder
2008, P.O.A.
Vacatures
Medewerker Akkerbouw
Landbouwbedrijf Oosthof - Rilland
Redacteur Business & Markten
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Gezocht: enthousiaste expert in landbouw en verkeer voor het schrijven van nieuwe examenvragen
CBR - NL
Docent Mobiele werktuigen (0,8 - 1,0 fte)
Firda - Heerenveen
Docent – adviseur bodemgebruik/voederteelt
HAS green academy - 's-Hertogenbosch
Weer
-
Vrijdag26° / 13°0 %
-
Zaterdag26° / 15°95 %
-
Zondag18° / 12°90 %