Niet%2Dleden+stappen+op+bij+FloraHolland
© FloraHolland

Niet-leden stappen op bij FloraHolland

Bijna 40 procent van de niet-leden in de productgroepen waarvoor FloraHolland het nieuwe ledenbeleid doorvoert, heeft de relatie met de bloemenveiling verbroken.

Dat meldt Dirk Hogervorst, manager Strategie, Marketing en Business Development van FloraHolland.

De bloemenveiling heeft begin dit jaar bij elf productgroepen het nieuwe leden- en niet-ledenbeleid ingesteld. Daarmee maakt de veiling duidelijker onderscheid tussen de twee groepen. Leden krijgen meer privileges dan niet-leden.

Nadelige consequenties

Volgens Hogervorst zou volledige doorvoering van het beleid nadelige consequenties hebben voor de klokomzet en het financiële resultaat van FloraHolland.

De nieuwe aanpak leidde ertoe dat 25 procent van de contractzenders lid werd, maar 38 procent helemaal geen zaken meer doet met de veiling.

Gevolgen marktplaats

De adviesraden van FloraHolland evalueren op 19 juni de nieuwe ledenaanpak. Daarbij wordt onder andere gekeken naar de gevolgen voor de breedte van het assortiment en de kracht van de marktplaats.

De elf productgroepen zijn lisianthus, anjer, gypsophila, limonium, paeonia, kalanchoë, calluna, potroos, dracaena, cactus en hedera. In deze groepen is 25 procent van gastzenders actief.

Bekijk meer over:

Weer

  • Vrijdag
    15° / 10°
    50 %
  • Zaterdag
    15° / 10°
    50 %
  • Zondag
    14° / 8°
    20 %
Meer weer