FloraHolland bouwt aan nieuwe strategie
Bloemenveiling FloraHolland gaat onder de naam FloraHolland 2020 een nieuwe strategie uitstippelen. Dit zei algemeen directeur Lucas Vos vandaag tijdens de presentatie van de jaarcijfers.

De helderheid over onze strategie is onvoldoende, aldus Vos. 'Onze klanten en leden zien niet goed waar wij heen gaan. Daarom nemen we nu actie om tot een strategie te komen die wel een duidelijke richting geeft.'
Volgens Vos liggen de kerncompetenties van FloraHolland op terreinen als coöperatieve kracht, het samenbrengen van vraag en aanbod, logistiek en betalingszekerheid. 'Daar moet de strategie op aansluiten.'
Wensen leden
Vos stelt dat de wensen van de leden anders worden. 'Vroeger was het: wees de marktplaats. Nu is de interesse veel meer gericht op de beleving van de consument.'
Vos verwacht dat FloraHolland veel gedifferentieerder te werk zal gaan. Hij zegt dat dit najaar meer duidelijk is over de nieuw te volgen strategie.
Band met handel
De directeur wil de banden met de handel aanhalen. Voorheen lagen handelaren en FloraHolland herhaaldelijk in de clinch over de rol van FloraHolland. De handel verweet FloraHolland dat het te veel op de stoel van de handelaren ging zitten.
'Niemand is gebaat bij onenigheid tussen de twee partijen', aldus Vos.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 (BV) #691828
Gebruikt, € 3.289
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X147R (EL) #692320
Gebruikt, € 4.999
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 (HA) #692283
Gebruikt, P.O.A.
-
Kuhn Schudder GF 10601 (ZND) #693369
Gebruikt, € 5.750
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Zondag22° / 14°20 %
-
Maandag23° / 12°0 %
-
Dinsdag25° / 11°0 %