
Reclame ambachtelijk vlees AH valt slecht
Slagers en boeren hebben flinke kritiek op de nieuwe 'ambachtelijke' vleescampagne van Albert Heijn (AH).
Nederlandse vleesveehouders reageren vooral boos, omdat Albert Heijn in de commercial, waarin de 'ambachtelijke slagersafdeling' wordt gepromoot, stelt dat ‘het mooiste stukje rundvlees van Nederland', uit Ierland komt.
Verder noemde AH Yorkham vorige week in een advertentie, de ‘kogelbiefstuk’ van het varken. Met name slagers honen deze bewering weg.
Op Twitter staan al diverse reacties van slagers en veehouders, die Albert Heijn betichten van misleiding.
Slager Cees van den Berg (@VanDenBergCees) twitterde bijvoorbeeld ‘Het mooiste vlees van NL? Kom op nou! #AH. Ben ik gek of sporen ZIJ echt niet!!! AMBACHTELIJK?Misleiding gaat door!’
Een consument onder de twitternaam @Ankevanw schrijft: ‘In plaats van het 'ambachtelijke' (wat dat ook betekent) zou #AH beter eens wat meer biologisch vlees kunnen gaan verkopen.’
Ierland
Vleesveehouder Anita Heijdra (@HeijdraVleesvee uit IJsselsteijn twittert: ‘Mooiste stukje vlees van Nederland komt uit Ierland? Kom op nou! #AH.’
Bekijk meer over:
Lees ook
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuwste vacatures
Bedrijfsleider Vertify
Vertify - Zwaagdijk
Projectleider Duurzame Veehouderij
Wij.land - Abcoude
Onderzoeker/docent Agrarisch Bodem- en Waterbeheer
Aeres Hogeschool - Dronten
Financieel / bedrijfseconomisch medewerkers land- en tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
Voorzitter ZuivelNL
Gasseling Search - Den Haag