AH+reageert+op+kritiek+eigen+vleesreclame
© Albert Heijn

AH reageert op kritiek eigen vleesreclame

Albert Heijn (AH) wil met de nieuwe commercial niet zeggen dat Iers rundvlees beter is dan Nederlands rundvlees, maar dat de grootgrutter gewoon het mooiste stukje vlees verkoopt.

'We hebben het daarbij niet over één stukje vlees, maar over alles wat we in ons assortiment bieden. Veel van ons vlees komt ook uit Nederland', reageert AH op de kritiek van vleesveehouders en slagers op de nieuwe reclame.

Greenfields

In de campagne wordt volgens de supermarktketen ook aandacht besteed aan de uitbreiding van het Greenfields-assortiment.

'Net als dat er ook aandacht wordt besteed aan producten die volgens ambachtelijke receptuur gemaakt zijn, zoals AH Ambachtelijk. Een voorbeeld daarvan is de braadworst, gekruid met peper, foelie en gember', zegt een woordvoerster.

Verbolgen

Nederlandse vleesveehouders reageerden verbolgen omdat AH in de commercial stelt dat ‘het mooiste stukje rundvlees van Nederland', uit Ierland komt.

Verder noemde AH haar Yorkham vorige week in een advertentie, de ‘kogelbiefstuk’ van het varken. Vooral slagers honen deze bewering weg. Op Twitter staan al diverse reacties van slagers en veehouders, die Albert Heijn betichten van misleiding.

Bekijk meer over:

Weer

  • Donderdag
    10° / -2°
    10 %
  • Vrijdag
    12° / 0°
    10 %
  • Zaterdag
    12° / 1°
    0 %
Meer weer