AH reageert op kritiek eigen vleesreclame
Albert Heijn (AH) wil met de nieuwe commercial niet zeggen dat Iers rundvlees beter is dan Nederlands rundvlees, maar dat de grootgrutter gewoon het mooiste stukje vlees verkoopt.

'We hebben het daarbij niet over één stukje vlees, maar over alles wat we in ons assortiment bieden. Veel van ons vlees komt ook uit Nederland', reageert AH op de kritiek van vleesveehouders en slagers op de nieuwe reclame.
Greenfields
In de campagne wordt volgens de supermarktketen ook aandacht besteed aan de uitbreiding van het Greenfields-assortiment.
'Net als dat er ook aandacht wordt besteed aan producten die volgens ambachtelijke receptuur gemaakt zijn, zoals AH Ambachtelijk. Een voorbeeld daarvan is de braadworst, gekruid met peper, foelie en gember', zegt een woordvoerster.
Verbolgen
Nederlandse vleesveehouders reageerden verbolgen omdat AH in de commercial stelt dat ‘het mooiste stukje rundvlees van Nederland', uit Ierland komt.
Verder noemde AH haar Yorkham vorige week in een advertentie, de ‘kogelbiefstuk’ van het varken. Vooral slagers honen deze bewering weg. Op Twitter staan al diverse reacties van slagers en veehouders, die Albert Heijn betichten van misleiding.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
AS Motor Zitmaaier / tuintrekker 1040 YAK 4WD (BIE) #26685
Gebruikt, P.O.A.
-
Gianni Ferrari GTR200
2015, P.O.A.
-
Pottinger Jumbo 7200 L Combi opraapwagen
2009, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X167 (HIL) #692702
Gebruikt, € 5.247
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Weer
-
Maandag19° / 12°85 %
-
Dinsdag19° / 11°80 %
-
Woensdag22° / 12°0 %