Albert Heijn zoekt samenwerking boer
Albert Heijn wil samenwerken met de primaire sector om tot nieuwe producten te komen. Dat hebben Albert Heijn en LTO Nederland gisteren bekendgemaakt.
De aankondiging volgt op de uitkomst van een onderzoek naar samenwerking in de versketen dat de grootgrutter en de landbouworganisatie hebben laten doen.
'We willen actief kennis van de consument delen met onze boeren en tuinders om zo tot nieuwe producten te komen,' zegt Albert Levi, directeur marketing en format van Albert Heijn. 'In de verswereld gebeurt het delen van kennis nog niet veel'.
Bulk
In het onderzoek wordt vastgesteld dat twee bewegingen de versmarkt beïnvloeden. Enerzijds zullen gesloten ketens groeien ten opzichte van open markten. Daarnaast zullen niches en onderscheidende producten groeien ten koste van bulkproducten.
Het gevolg van een toenemend aantal gesloten ketens, is dat de tussenschakels meer en meer worden overgeslagen, behalve als ze waarde toevoegen aan het product, zeggen LTO en Albert Heijn.
Verdienen
Volgens de onderzoekers van EFMI Business School zijn de ontwikkelingen geen garantie dat boeren en tuinders beter gaan verdienen. 'Maar elke boer heeft de mogelijkheid om meer waarde toe te voegen.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Weidesleep 5 mtr.
Gebruikt, P.O.A.
-
Massey Ferguson 5455 T3
2012, P.O.A.
-
Fella TH 1100 Hydro
2008, € 3.750
-
John Deere Tractor 6125R (BV) #30237
Gebruikt, € 52.500
Vacatures
Redacteur
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Leidinggevende Agroteam
Royal HZPC Group B.V. - Mitselwier
Specialist gewasverzorging
Syngenta Seeds - Zeewolde
Medewerker Mechanisatie
Syngenta Seeds - Zeewolde
Docent-Onderzoeker Innovatieve Plantenteelt
Hogeschool Van Hall Larenstein - Leeuwarden
Weer
-
Donderdag10° / 3°70 %
-
Vrijdag11° / 2°50 %
-
Zaterdag17° / 5°70 %