Een aai en tik voor kippenvleesverwerkers
Wakker Dier startte vanmorgen een radiocampagne tegen het gebruik van gangbare kip door levensmiddelenproducenten. Naast een tik op de vingers van bedrijven die dat vlees nog gebruiken, worden overstappers beloond.
Kentucky Fried Chicken, Iglo, Dr. Oetker en Subway worden in de spots te kijk gezet, omdat zij nog gangbare kip gebruiken in hun producten.
Na elke www.wakkerdier.nl/uploads/media_items/carroussel-4-iglo.original.mp3spot wordt, binnen hetzelfde reclameblok, ook een bedrijf www.wakkerdier.nl/uploads/media_items/carroussel-4-struik.original.mp3geroemd dat kiest voor Beter Leven-vlees. Dat zijn Unox (Unilever), Olvarit babyvoeding, Wagner Pizza en Struik.
Beste ingrediënten
'Deze strategie werkt en zetten wij voort. A-merken pretenderen in hun reclames de beste ingrediënten te gebruiken', geeft Wakker Dier aan.
'Bedrijven willen niet dat hun klanten te weten komen dat ze zielige 'plofkuikens' gebruiken die overgewicht hebben en vaak met antibiotica op de been gehouden worden.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
T6.180 DC StageV
Gebruikt, € 144.900
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 (STE) #49806
Gebruikt, € 3.289
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X127 (HIL) #692300
Gebruikt, € 3.950
-
Vicon Fanex 903
2016, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Meewerkend voorman/-vrouw teelt
IBN - Beugen
Projectmedewerker biodiversiteit
Agrarische Natuurvereniging Oost Groningen - Vlagtwedde, Westerwolde
Medewerker Agrarisch Natuurbeheer
Agrarische Natuurvereniging Oost Groningen - Vlagtwedde, Westerwolde
Weer
-
Zaterdag21° / 15°15 %
-
Zondag19° / 14°95 %
-
Maandag19° / 13°85 %