Albert+Heijn+schrapt+slogans+buitenbeentjes
Nieuws
© AH

Albert Heijn schrapt slogans buitenbeentjes

Albert Heijn (AH) schrapt de reclameslogans 'weggooien is zonde' en 'te lekker om weg te gooien' op de verpakking van buitenbeentjes.

Deze beslissing is genomen na de uitzending donderdag van televisieprogramma Keuringsdienst van Waarde, meldt RTL Nieuws.

AH verkoopt onder de naam buitenbeentjes groente en fruit die door een afwijkende maat of vorm niet als klasse 1 kan worden verkocht. Met 'weggooien is zonde' suggereert de retailer dat kopers van deze producten voedselverspilling voorkomen.

Nauwelijks verspilling

De Keuringsdienst van Waarde toonde donderdag aan dat er in de groente- en fruitteelt nauwelijks sprake is van verspilling. Producten met een afwijkende vorm gaan sinds jaar en dag namelijk naar groentesnijders en conservenfabrikanten.

Het televisieprogramma toont ook aan dat er maar een gering prijsverschil is tussen 'buitenbeentjes' en producten met klasse 1-kwaliteit. Omdat telers voor klasse 2-groenten een veel lagere prijs ontvangen, leveren deze producten supermarkten een interessante marge op.

Weer

  • Woensdag
    23° / 11°
    20 %
  • Donderdag
    24° / 13°
    50 %
  • Vrijdag
    23° / 15°
    20 %
Meer weer