Uitdaging voor eerste vrouw aan roer Albert Heijn
De nieuwe directeur van Albert Heijn staat een uitdaging te wachten. Marit van Egmond, die vorige week Wouter Kolk opvolgde, moet het marktaandeel van de grootgrutter op zien te krikken.

AH zag vorig jaar het marktaandeel flink dalen, terwijl uitdager Jumbo verder wist te groeien. De marktleider zag in 2018 het marktaandeel dalen van 35,3 procent naar 34,7 procent. Jumbo groeide van 18,7 procent naar 19,1 procent. Dat blijkt uit de jongste marktaandeelcijfers van marktonderzoeker Nielsen.
Naast Jumbo boeken ook de discounters Aldi en Lidl een groei in hun marktaandeel. Aldi groeide vorig jaar van 6,7 naar 6,8 procent. Lidl deed het nog wat beter met een groei van het marktaandeel van 10,5 naar 10,9 procent.
Dekamarkt daalt
De overige spelers wisten hun marktaandeel stabiel te houden. Alleen Detailresult – van Dirk van den Broek en Dekamarkt – zag het marktaandeel dalen van 5,6 naar 5,5 procent.
Van Egmond – afkomstig uit het Brabantse Etten-Leur - studeerde voedingstechnologie en kwam in 1997 bij Ahold in dienst als trainee. Sindsdien bekleedde zij daar diverse managementfuncties.
Gall & Gall
Op haar palmares staat onder meer de herpositionering van slijterijketen Gall & Gall. Momenteel is zij commercieel directeur van Albert Heijn. Per 1 februari neemt zij het stokje over van Kolk die zich gaat richten op zijn taken als CEO Ahold Delhaize Europa en Indonesië.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor 5095M (MG) #687878
Gebruikt, P.O.A.
-
Honda HF2417K4 HB
2018, P.O.A.
-
Kuhn GF8501MH schudder
2008, P.O.A.
-
Gewichtblok 1050 KG BOX ECO
Gebruikt, P.O.A.
Weer
-
Zondag19° / 7°0 %
-
Maandag20° / 6°10 %
-
Dinsdag22° / 7°10 %