Afzet streekproduct grote hotels moet beter
Boeren met streekproducten moeten zich beter verenigen zodat ze ook de grotere hotels en restaurants kunnen beleveren. 'Met eten en drinken kunnen we ons onderscheiden, en daarvoor heb ik jullie nodig.'

Dat pleidooi hield directeur Tjitte de Wolff van Golden Tulip Tjaarda Oranjewoud dinsdag tijdens de netwerkdag multifunctionele landbouw van LTO Noord.
Volgens de De Wollf is de afname van producten van agrarische bedrijven nog heel lastig. 'Vooral als het gaat om het volume en jaarrond leveren. We hebben liever een vrachtwagen die belevert, dan drie.'
Concurrentie groot
De hoteleigenaar waarschuwde de boeren dat ze nu met oplossingen moeten komen.
'De concurrentie is groot. De opdracht gaat nu naar diegene die de zaken het beste voor elkaar heeft, zoals Hanos en Slligro. De markt zal uiteindelijk de producenten van streekproducten dwingen. Mijn gasten vragen steeds meer om hun producten.'
Menukaart
Vleesveehouder Steven van der Zee uit Rohel is een van de drie boeren die leveren aan het Golden Tulip hotel bij Heerenveen.
Hij herkent het capaciteitsprobleem. 'Bij Tjaarda wil je graag op de menukaart staan. Wanneer we met meerder boeren vlees leveren, moet je het loslaten dat het van jouw bedrijf komt. Maar met een sterk merk als bijvoorbeeld streekvlees bied je zekerheid als het gaat om volume.'
• Lees meer hierover deze zaterdag in Nieuwe Oogst
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor, compact 4066R (MM) #694705
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6140R (BV) #57072
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Tractor 6100M (LH) #691714
Gebruikt, P.O.A.
-
Niemeyer Ploeg Alphatop 50 wentelploeg (RL) #693315
Gebruikt, € 5.500
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL