Nieuwe kipcampagne Wakker Dier
'Jumbo hakt Albert Heijn in de pan.' Onder die slogan start Wakker Dier vandaag een campagne in landelijke dagbladen om Albert Heijn (AH) te overtuigen kippenwelzijn serieus te nemen.

In mei introduceerde AH een nieuwe kip. Deze kip groeit minder hard, maar wordt met negentien dieren op een vierkante meter gepropt.
Daarentegen introduceerde Jumbo deze maand een kip die wél een aanzienlijk beter leven krijgt met daglicht en 41 procent meer ruimte dan de AH-kip.
Oplossing afdwingen
Hoewel deze kip nog geen Beter Leven ster verdient, ziet Wakker Dier dit als een doorbraak voor kippen in supermarktland. Wakker Dier wil dat marktleider AH ook serieus aan een oplossing voor het plofkippenleed gaat werken.
De komende weken plaatst de dierenwelzijnsorganisatie meerdere malen een advertentie met de campagne-uiting 'Jumbo hakt Albert Heijn in de pan' in AD, Volkskrant, Metro en Telegraaf.
'AH stop nog steeds negentien kippen op een vierkante meter en daar win je de oorlog niet mee', aldus Wakker Dier in de advertentie.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X107 (ZOB) #691453
Gebruikt, € 3.289
-
John Deere Tractor, compact 1026R (HA) #24630
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Tractor, compact 3038E (LH) #27652
Gebruikt, € 25.325
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X167 (BS) #692697
Gebruikt, € 5.247
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Dinsdag26° / 11°0 %
-
Woensdag25° / 13°5 %
-
Donderdag22° / 11°5 %