Nieuwe kipcampagne Wakker Dier
'Jumbo hakt Albert Heijn in de pan.' Onder die slogan start Wakker Dier vandaag een campagne in landelijke dagbladen om Albert Heijn (AH) te overtuigen kippenwelzijn serieus te nemen.
In mei introduceerde AH een nieuwe kip. Deze kip groeit minder hard, maar wordt met negentien dieren op een vierkante meter gepropt.
Daarentegen introduceerde Jumbo deze maand een kip die wél een aanzienlijk beter leven krijgt met daglicht en 41 procent meer ruimte dan de AH-kip.
Oplossing afdwingen
Hoewel deze kip nog geen Beter Leven ster verdient, ziet Wakker Dier dit als een doorbraak voor kippen in supermarktland. Wakker Dier wil dat marktleider AH ook serieus aan een oplossing voor het plofkippenleed gaat werken.
De komende weken plaatst de dierenwelzijnsorganisatie meerdere malen een advertentie met de campagne-uiting 'Jumbo hakt Albert Heijn in de pan' in AD, Volkskrant, Metro en Telegraaf.
'AH stop nog steeds negentien kippen op een vierkante meter en daar win je de oorlog niet mee', aldus Wakker Dier in de advertentie.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Pottinger schudder HIT 10.11T
2013, P.O.A.
-
John Deere - 6170M AQ FH
2016, € 78.500
-
John Deere Tractor 6175R (BV) #54665
Gebruikt, P.O.A.
-
GF8501 MH
Gebruikt, € 2.500
Vacatures
Bestuurslid met voorzitterskwaliteiten
Coöperatie Natuurrijk Limburg - NL
Directeur
KAVB - Hillegom
Accountmanager Binnendienst
AgriPers - Wageningen
Docent-Onderzoeker Innovatieve Plantenteelt
Hogeschool Van Hall Larenstein - Leeuwarden
Regiobestuurder (voorzitter Flevoland) LTO Noord
LTO Noord - Flevoland
Weer
-
Dinsdag14° / 4°10 %
-
Woensdag21° / 10°20 %
-
Donderdag18° / 14°60 %