Nieuwe kipcampagne Wakker Dier
'Jumbo hakt Albert Heijn in de pan.' Onder die slogan start Wakker Dier vandaag een campagne in landelijke dagbladen om Albert Heijn (AH) te overtuigen kippenwelzijn serieus te nemen.

In mei introduceerde AH een nieuwe kip. Deze kip groeit minder hard, maar wordt met negentien dieren op een vierkante meter gepropt.
Daarentegen introduceerde Jumbo deze maand een kip die wél een aanzienlijk beter leven krijgt met daglicht en 41 procent meer ruimte dan de AH-kip.
Oplossing afdwingen
Hoewel deze kip nog geen Beter Leven ster verdient, ziet Wakker Dier dit als een doorbraak voor kippen in supermarktland. Wakker Dier wil dat marktleider AH ook serieus aan een oplossing voor het plofkippenleed gaat werken.
De komende weken plaatst de dierenwelzijnsorganisatie meerdere malen een advertentie met de campagne-uiting 'Jumbo hakt Albert Heijn in de pan' in AD, Volkskrant, Metro en Telegraaf.
'AH stop nog steeds negentien kippen op een vierkante meter en daar win je de oorlog niet mee', aldus Wakker Dier in de advertentie.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Vicon DMP3001TC achtermaaier
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere 6175R (SOM) #64452
Gebruikt, € 72.500
-
John Deere X948 zitmaaier (HIL) #31306
Gebruikt, € 19.872
-
John Deere 6R 175 trekker (HAE) #693684
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Medewerker Akkerbouw
Landbouwbedrijf Oosthof - Rilland
Redacteur Business & Markten
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Gezocht: enthousiaste expert in landbouw en verkeer voor het schrijven van nieuwe examenvragen
CBR - NL
Docent Mobiele werktuigen (0,8 - 1,0 fte)
Firda - Heerenveen
Docent – adviseur bodemgebruik/voederteelt
HAS green academy - 's-Hertogenbosch
Weer
-
Vrijdag26° / 13°0 %
-
Zaterdag26° / 15°95 %
-
Zondag18° / 12°90 %