Nieuwe kipcampagne Wakker Dier
'Jumbo hakt Albert Heijn in de pan.' Onder die slogan start Wakker Dier vandaag een campagne in landelijke dagbladen om Albert Heijn (AH) te overtuigen kippenwelzijn serieus te nemen.

In mei introduceerde AH een nieuwe kip. Deze kip groeit minder hard, maar wordt met negentien dieren op een vierkante meter gepropt.
Daarentegen introduceerde Jumbo deze maand een kip die wél een aanzienlijk beter leven krijgt met daglicht en 41 procent meer ruimte dan de AH-kip.
Oplossing afdwingen
Hoewel deze kip nog geen Beter Leven ster verdient, ziet Wakker Dier dit als een doorbraak voor kippen in supermarktland. Wakker Dier wil dat marktleider AH ook serieus aan een oplossing voor het plofkippenleed gaat werken.
De komende weken plaatst de dierenwelzijnsorganisatie meerdere malen een advertentie met de campagne-uiting 'Jumbo hakt Albert Heijn in de pan' in AD, Volkskrant, Metro en Telegraaf.
'AH stop nog steeds negentien kippen op een vierkante meter en daar win je de oorlog niet mee', aldus Wakker Dier in de advertentie.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
JOHN DEERE X350R ZITMAAIER (HEN) #692561
Gebruikt, € 6.966
-
Iseki TM 3185 compacttractor
Gebruikt, P.O.A.
-
JOHN DEERE X350 ZITMAAIER (BRU) #692145
Gebruikt, € 5.313
-
KUHN GF 13002 SCHUDDER
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Redacteur Business & Markten
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Docent Mobiele werktuigen (0,8 - 1,0 fte)
Firda - Heerenveen
Vertegenwoordiger M/V
KI Kampen - Dalfsen, Nederland
Administratief medewerker akker-, land- of tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
Weer
-
Donderdag19° / 13°60 %
-
Vrijdag18° / 12°90 %
-
Zaterdag17° / 11°70 %