Wakker Dier: meer gangbaar vlees in reclame
De acht grootste supermarktketens maakten in de eerste helft van dit jaar 1.100 keer reclame voor gangbare kip en varkensvlees. Een stijging van 30 procent ten opzicht van 2012, meldt Wakker Dier op basis van hun foldermonitor.
Deze stijging staat volgens de dierenwelzijnsorganisatie haaks op eerdere beloften van de supermarkten. 'Die zeiden vorig jaar toe zich in te spannen om het marktaandeel van scharrel en biologische kip en varkensvlees te vergroten’.
In de eerste helft van 2014 brachten AH, Jumbo, Aldi, Lidl, Dirk, C1000, Plus en Emté gezamenlijk 290 keer reclame met gangbare kip en 811 keer met gangbaar varkensvlees.
Folders
C1000, Albert Heijn en Dirk stuntten vooral veel met gangbare kip. C1000, Emté en Plus deden dit het vaakst met varkensvlees. '10 procent van alle aanbiedingen betreft diervriendelijkere alternatieven.'
Kip en varken met een dierenwelzijnkeurmerk waren slechts een 130 keer in de aanbieding. 'Dat is slechts 10 procent van alle aanbiedingen met deze vleessoorten. Dat cijfer is sinds 2012 nauwelijks gestegen.'
Wakker Dier monitort sinds 2012 de folders en websites van deze supermarkten.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Kubota B2441 Compact traktor
Gebruikt, € 9.950
-
John Deere - 6230R AP CP FHpto
2020, € 136.500
-
John Deere Tractor 6110SE (ZOB) #29804
Gebruikt, P.O.A.
-
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Redacteur Regio Midden-Nederland
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Redacteur Veehouderij
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Sales Adviseur - Melkveehouderij en Gemengd Bedrijf
VOSSEN LABORATORIES Int. B.V. - NL
(Junior) toezichthouder Milieu Glastuinbouw
omgevingsdienst Haaglanden - Den Haag
Grondwerker / Vakman Infra
Boskalis - NL
Weer
-
Vrijdag14° / 6°70 %
-
Zaterdag16° / 7°70 %
-
Zondag15° / 4°20 %