
Duitse supers starten lokaal herkomstlabel
Duitse consumenten krijgen meer inzicht in de herkomst van hun levensmiddelen. Supermarkten Lidl, Edeka en Rewe willen daarmee de meerwaarde van lokale producten vermarkten.
Via een nieuw label op de verpakking kunnen consumenten in één opslag zien wat de oorsprong van de belangrijkste ingrediënten is en de plaats van vervaardiging.
De Duitse supers willen daarmee de herkomst van levensmiddelen meer transparant maken en tegemoet komen aan de groeiende vraag naar lokaal geproduceerde producten.
Meer betalen
Uit onderzoek blijkt ook dat consumenten bereid zijn meer te betalen voor producten uit de regio. Er zit meer beweging in het vermarkten van regionale producten.
In het Europees Parlement werd eerder deze maand een voorstel aangenomen om regiomerken te versterken. Dat zou moeten helpen om de plattelandseconomie in Europa verder te ontwikkelen.
Bekijk meer over:
Lees ook
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuwste vacatures
Bedrijfsleider Vertify
Vertify - Zwaagdijk
Projectleider Duurzame Veehouderij
Wij.land - Abcoude
Onderzoeker/docent Agrarisch Bodem- en Waterbeheer
Aeres Hogeschool - Dronten
Financieel / bedrijfseconomisch medewerkers land- en tuinbouw
Wageningen University & Research - Wageningen
Voorzitter ZuivelNL
Gasseling Search - Den Haag