Duitse supers starten lokaal herkomstlabel
Duitse consumenten krijgen meer inzicht in de herkomst van hun levensmiddelen. Supermarkten Lidl, Edeka en Rewe willen daarmee de meerwaarde van lokale producten vermarkten.

Via een nieuw label op de verpakking kunnen consumenten in één opslag zien wat de oorsprong van de belangrijkste ingrediënten is en de plaats van vervaardiging.
De Duitse supers willen daarmee de herkomst van levensmiddelen meer transparant maken en tegemoet komen aan de groeiende vraag naar lokaal geproduceerde producten.
Meer betalen
Uit onderzoek blijkt ook dat consumenten bereid zijn meer te betalen voor producten uit de regio. Er zit meer beweging in het vermarkten van regionale producten.
In het Europees Parlement werd eerder deze maand een voorstel aangenomen om regiomerken te versterken. Dat zou moeten helpen om de plattelandseconomie in Europa verder te ontwikkelen.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners

Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere - 6145R AP FH PTO
2016, € 82.500
-
Kubota M5091 DTHQ
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere - 6155M PQ
2021, P.O.A.
-
John Deere - 6155R AP
2022, P.O.A.
Vacatures
Transportplanner voor paardenmest (m/v)
Walkro Grondstoffen BV - Columbusweg, 5927, 5928 Venlo, 5927, 5928
Gewasmedewerker Volle Grond
Wageningen University & Research - Wageningen
Vacature businessmanager Poultry Expertise Centre/ Calf Expertise Centre (PEC/ CEC) 0,8 – 1 fte
Poultry Expertise Centre - Barneveld, Nederland
Ondernemende adviseur / Teamleider AGRO
Aelmans Adviesgroep - Baexem, Leudal
Strategisch adviseur agro
Aelmans Adviesgroep - Baexem, Leudal
Weer
-
Vrijdag7° / 1°10 %
-
Zaterdag9° / 2°10 %
-
Zondag10° / 4°5 %