Aardappelschap+van+de+toekomst
© bouwe metz

Aardappelschap van de toekomst

In de afzetketen denkt pootgoedbedrijf HZPC mee met de marketingconcepten die worden ontwikkeld om de eigen aardappelrassen in de verschillende segmenten en landen beter te vermarkten.

Tijdens de rassenshow van vorige week presenteerde HZPC een aantal lopende marketingconcepten. Mooi voorbeeld is het ras Annabelle, waarmee onder meer een supermarktketen in Canada flink uitpakt.

'Annabelle is een aardappel met een heerlijke smaak die bovendien veelzijdig te gebruiken is', vertelt marketing specialist Annemarie Blitterswijk van HZPC. Voor Annabelle ontwikkelde de Canadese retailorganisatie een eigen lijn met verpakkingen voor de verschillende afzetdoelen.

Jongere generatie

Dergelijke acties ondersteunt HZPC vanzelfsprekend en waar nodig ontwikkelt het pootgoedbedrijf eigen concepten om de rassen beter in de markt te zetten. Nieuw is onder meer een concept om het ras Colomba te introduceren als tafelaardappel voor de jongere generatie.

Op het hoofdkantoor van HZPC in Joure was ook het winkelschap van de toekomst voor aardappelen te bewonderen. Dit schap geeft de consument per gebruiksdoel een goed beeld van de aardappelproducten die te koop zijn.

Test bij Jumbo

Blitterswijk vertelt dat HZPC het winkelschap van de toekomst volgend jaar mogelijk gaat testen bij een Jumbo-supermarkt in Joure.

Bekijk meer over:

Weer

  • Woensdag
    18° / 10°
    10 %
  • Donderdag
    20° / 8°
    10 %
  • Vrijdag
    20° / 9°
    30 %
Meer weer