Aardappelschap van de toekomst
In de afzetketen denkt pootgoedbedrijf HZPC mee met de marketingconcepten die worden ontwikkeld om de eigen aardappelrassen in de verschillende segmenten en landen beter te vermarkten.
Tijdens de rassenshow van vorige week presenteerde HZPC een aantal lopende marketingconcepten. Mooi voorbeeld is het ras Annabelle, waarmee onder meer een supermarktketen in Canada flink uitpakt.
'Annabelle is een aardappel met een heerlijke smaak die bovendien veelzijdig te gebruiken is', vertelt marketing specialist Annemarie Blitterswijk van HZPC. Voor Annabelle ontwikkelde de Canadese retailorganisatie een eigen lijn met verpakkingen voor de verschillende afzetdoelen.
Jongere generatie
Dergelijke acties ondersteunt HZPC vanzelfsprekend en waar nodig ontwikkelt het pootgoedbedrijf eigen concepten om de rassen beter in de markt te zetten. Nieuw is onder meer een concept om het ras Colomba te introduceren als tafelaardappel voor de jongere generatie.
Op het hoofdkantoor van HZPC in Joure was ook het winkelschap van de toekomst voor aardappelen te bewonderen. Dit schap geeft de consument per gebruiksdoel een goed beeld van de aardappelproducten die te koop zijn.
Test bij Jumbo
Blitterswijk vertelt dat HZPC het winkelschap van de toekomst volgend jaar mogelijk gaat testen bij een Jumbo-supermarkt in Joure.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

F15D
Gebruikt, € 2.500
-

Fendt 312 LSA
1993, P.O.A.
-

Valtra T190
Gebruikt, P.O.A.
-

Kverneland KKLD100-200
2011, P.O.A.
Vacatures
Veldcoördinator en ecologisch medewerker Agrarisch Natuur- en Landschapsbeheer
Boerennatuur Noordwest Overijssel - Staphorst
Projectleider
Boerennatuur Noordwest Overijssel - Staphorst
Gezocht; Allround bedrijfsleider Veen-natuurmelkveebedrijf
Stichting VIP Hegewarren - Oudega, Smallingerland
Weer
-
Donderdag11° / 6°60 %
-
Vrijdag11° / 10°60 %
-
Zaterdag8° / 4°20 %













