Herkomst eten niet beslissend bij aankoop
Nederlandse consumenten willen weten waar hun voedsel vandaan komt, maar het is niet beslissend bij de aankoop. Dat blijkt uit onderzoek van het LEI.
Consumenten waarderen het als de verpakking van levensmiddelen de herkomst van het product vermeldt. Ze stellen die vermelding vooral op prijs bij verse producten. Op producten als vlees en vis, groente, fruit en zuivel zien consumenten de laatste tijd ook inderdaad de herkomst.
In het geval van melk denken consumenten bij 'herkomst' vaak aan de boer en zijn manier van boeren en aan de koe en haar leefomgeving. Consumenten verwachten dat de melk die hier verkocht wordt, ook uit Nederland komt. Dit beeld leeft sterker bij melk dan bij andere verse producten.
Biologisch
Consumenten die op de herkomst van producten letten, besteden vaak ook aandacht aan diervriendelijkheid, milieuvriendelijkheid en de vraag of er biologisch is geproduceerd. Consumenten die vaker biologisch kopen, laten de herkomst van het product zwaarder meewegen bij de aankoop.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X 147R (MG) #29288
Gebruikt, P.O.A.
-
Massey Ferguson 7716-S
2019, P.O.A.
-
Volumebak 150 cm euro aansluiting
Gebruikt, € 985
-
Ford 3600
1976, P.O.A.
Vacatures
Redacteur Regio Midden-Nederland
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Redacteur Veehouderij
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Sales Adviseur - Melkveehouderij en Gemengd Bedrijf
VOSSEN LABORATORIES Int. B.V. - NL
(Junior) toezichthouder Milieu Glastuinbouw
omgevingsdienst Haaglanden - Den Haag
Grondwerker / Vakman Infra
Boskalis - NL
Weer
-
Vrijdag14° / 7°70 %
-
Zaterdag15° / 7°70 %
-
Zondag15° / 5°20 %