AH doet niets met logo Fair Produce

Albert Heijn laat het logo van Stichting Fair Produce Nederland voor 'eerlijke' paddenstoelen links liggen. 'We gaan dat niet plaatsen op onze bakjes champignons', aldus Simone Hertzberger.

Hertzberger is hoofd Kwaliteit en Productduurzaamheid van Ahold Europa. Ze sprak vanmiddag op een bijeenkomst in Den Bosch over de pogingen om de misstanden in de paddenstoelensector aan te pakken.

Geen meerwaarde

Albert Heijn vindt het voldoen aan wettelijke eisen te mager voor een apart logo. 'Onze klanten gaan er van uit dat onze producten voldoen aan de wet. Het logo van Fair Produce Nederland biedt hen geen meerwaarde', zei Hertzberger.

Dit standpunt kreeg veel kritiek van aanwezige paddenstoelentelers, van bestuurders en ook van minister Henk Kamp (SZW). Hertzberger gaf echter niet toe. 'Ik plak op mijn auto ook geen sticker dat ik mij aan de maximumsnelheid houd', reageerde ze.

Overtredingen melden

Hertzberger maakte wel duidelijk eventuele misstanden bij AH-leveranciers niet te zullen accepteren. De supermarktketen maakt goede afspraken met telers en zal overtredingen van de wet melden bij de bevoegde autoriteiten.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Vrijdag
    14° / 7°
    70 %
  • Zaterdag
    15° / 7°
    70 %
  • Zondag
    15° / 5°
    20 %
Meer weer