Danone wil partnerschappen verdubbelen
Het Franse voedingsconcern Danone wil het aantal partnerschappen de komende twee jaar verdubbelen om innovatie in de hele keten te stimuleren. Het bedrijf oriënteert zich daarvoor wereldwijd.

De strategie van Danone is gericht op het uitbreiden en versterken van de relaties die kunnen bijdragen aan innovaties. Daartoe worden samenwerkingen aangegaan met start-ups, maar ook met grote bedrijven en academische instellingen. De ambitie is om het aantal ondertekende partnerschappen in twee jaar tijd te verdubbelen.
Een jaar na de lancering van het programma 'Partner for growth' heeft Danone negentien nieuwe strategische overeenkomsten en acht gezamenlijke bedrijfsontwikkelingsplannen ondertekend. De tot dusver ondertekende partnerschappen hebben betrekking op ingrediënten, verpakkingen, productie en landbouw. Zo zijn afspraken gemaakt met de leverancier van papieren verpakkingen Graphic Packaging, de leverancier van geur- smaakstoffen IFF en het Deense biotechnologische concern Novonesis.
Verder zijn overeenkomsten gesloten met het nutsbedrijf Engie en de fabrikant van industriële apparatuur SPX Flow om te werken aan water- en energiebesparing. De samenwerkingen kunnen zich ook richten op de toeleveringsketen, zoals rond de verduurzaming van de landbouw. In dat kader kent Danone partnerschappen met Ajinomoto, Corteva, Royal FrieslandCampina, MSD en Zoetis.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners


Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Lely Splendimo 320MC
Gebruikt, P.O.A.
-
New Holland T7.220 Auto Command
2014, P.O.A.
-
Kuhn GF10601
Gebruikt, P.O.A.
-
Pöttinger Hit 91 NZ
Gebruikt, P.O.A.
Weer
-
Zaterdag19° / 6°5 %
-
Zondag19° / 7°0 %
-
Maandag20° / 6°10 %