Consumenten kopen na coronacrisis meer bloemen online
Consumenten zijn ook na de coronacrisis meer bloemen op internet blijven kopen. Dat blijkt uit onderzoek van de onlinebloemenverkoper Regiobloemist.
Het onderzoek toont aan dat bijna 40 procent van de respondenten sinds het einde van de crisis meer bloemen koopt dan voordat die begon. Regiobloemist heeft consumenten voor, tijdens en na de coronacrisis hun mening gevraagd. Verder blijkt uit de enquête dat zeven op de tien mensen bloemen als alternatief voor een bezoek hebben verstuurd. Al met al heeft dat bij Regiobloemist geleid tot een 40 procent hogere afzet.
De bloemenwebshop heeft het onderzoek laten houden onder 625 consumenten. Voor de coronacrisis (tot maart 2020) zei 15 procent van de ondervraagden nooit online bloemen te bestellen. Tijdens de crisis (van maart 2020 tot en met april 2022) daalde dit percentage naar 6 procent en daarna ligt het op 2 procent.
Regiobloemist is gevestigd in Rotterdam en bezorgt in heel Nederland bloemen, waaronder veel boeketten. Ook verkoopt de webshop, begonnen in 2008, een aantal plantensoorten.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Weidesleep 5 meter
Gebruikt, P.O.A.
-
Fendt 303LS
1982, P.O.A.
-
Toro Z-MASTER 4000
Nieuw, P.O.A.
-
Kuhn GF 17012 schudder
Gebruikt, € 34.000
Vacatures
Specialist gewasverzorging
Syngenta Seeds - Zeewolde
Medewerker Mechanisatie
Syngenta Seeds - Zeewolde
Docent-Onderzoeker Innovatieve Plantenteelt
Hogeschool Van Hall Larenstein - Leeuwarden
Deskundig lid voor de pachtkamer
Rechtbank Oost-Brabant - ’s-Hertogenbosch
Assistent Bedrijfsleider
Plukon Food Group - Gasselternijveenschemond
Weer
-
Woensdag9° / 2°70 %
-
Donderdag10° / 3°70 %
-
Vrijdag11° / 2°50 %