Consumenten kopen na coronacrisis meer bloemen online
Consumenten zijn ook na de coronacrisis meer bloemen op internet blijven kopen. Dat blijkt uit onderzoek van de onlinebloemenverkoper Regiobloemist.
Het onderzoek toont aan dat bijna 40 procent van de respondenten sinds het einde van de crisis meer bloemen koopt dan voordat die begon. Regiobloemist heeft consumenten voor, tijdens en na de coronacrisis hun mening gevraagd. Verder blijkt uit de enquête dat zeven op de tien mensen bloemen als alternatief voor een bezoek hebben verstuurd. Al met al heeft dat bij Regiobloemist geleid tot een 40 procent hogere afzet.
De bloemenwebshop heeft het onderzoek laten houden onder 625 consumenten. Voor de coronacrisis (tot maart 2020) zei 15 procent van de ondervraagden nooit online bloemen te bestellen. Tijdens de crisis (van maart 2020 tot en met april 2022) daalde dit percentage naar 6 procent en daarna ligt het op 2 procent.
Regiobloemist is gevestigd in Rotterdam en bezorgt in heel Nederland bloemen, waaronder veel boeketten. Ook verkoopt de webshop, begonnen in 2008, een aantal plantensoorten.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

John Deere 6155M tractor (MOL) #87815
Gebruikt, P.O.A.
-

Kuhn GF8501TO schudder
2006, P.O.A.
-

Pottinger Frontmaaier zonder kneuzer
Gebruikt, P.O.A.
-

JOHN DEERE X584 ZITMAAIER (BIE) #692433
Gebruikt, € 9.082
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Internationaal Accountmanager
Schaap Holland BV - Biddinghuizen
Stagiair(e) Redacteur Akker- en Tuinbouw
Nieuwe Oogst - NL
Weer
-
Dinsdag14° / 6°85 %
-
Woensdag12° / 8°90 %
-
Donderdag13° / 7°15 %













