Consumenten kopen na coronacrisis meer bloemen online

Consumenten zijn ook na de coronacrisis meer bloemen op internet blijven kopen. Dat blijkt uit onderzoek van de onlinebloemenverkoper Regiobloemist.

Consumenten+kopen+na+coronacrisis+meer+bloemen+online
© Twan Wiermans

Het onderzoek toont aan dat bijna 40 procent van de respondenten sinds het einde van de crisis meer bloemen koopt dan voordat die begon. Regiobloemist heeft consumenten voor, tijdens en na de coronacrisis hun mening gevraagd. Verder blijkt uit de enquête dat zeven op de tien mensen bloemen als alternatief voor een bezoek hebben verstuurd. Al met al heeft dat bij Regiobloemist geleid tot een 40 procent hogere afzet.

De bloemenwebshop heeft het onderzoek laten houden onder 625 consumenten. Voor de coronacrisis (tot maart 2020) zei 15 procent van de ondervraagden nooit online bloemen te bestellen. Tijdens de crisis (van maart 2020 tot en met april 2022) daalde dit percentage naar 6 procent en daarna ligt het op 2 procent.

Regiobloemist is gevestigd in Rotterdam en bezorgt in heel Nederland bloemen, waaronder veel boeketten. Ook verkoopt de webshop, begonnen in 2008, een aantal plantensoorten.

Bekijk meer over:

Lees ook

Marktprijzen

Meer marktprijzen

Laatste nieuws

Nieuwste video's

Kennispartners

Meest gelezen

Nieuw op MechanisatieMarkt.nl

Meer advertenties

Vacatures

Weer

  • Woensdag
    9° / 2°
    70 %
  • Donderdag
    10° / 3°
    70 %
  • Vrijdag
    11° / 2°
    50 %
Meer weer