FrieslandCampina past bedrijfsstructuur aan
FrieslandCampina gaat in het kader van de op 10 november aangekondigde reorganisatie ook de interne bedrijfsstructuur aanpassen. Daardoor vallen er 55 arbeidsplaatsen weg in de verschillende businessgroups.
Een en ander werd meegedeeld door CEO Hein Schumacher en CFO Jaska de Bakker tijdens de ledenraadsvergadering die vandaag,15 december plaatsvond.
Nieuwe bedrijfsonderdelen
Zo worden er in 2021 twee nieuwe bedrijfsonderdelen gevormd. Allereerst FrieslandCampina Professional, dit onderdeel zal verantwoordelijk zijn voor alle hoogwaardige business-to-business. Daarbij gaat het om out-of-home- en foodserviceactiviteiten.
Als gevolg hiervan zullen de ‘Food & Beverage’ activiteiten van de businessgroup FrieslandCampina Ingredients overgaan naar FrieslandCampina Professional. Dit is nodig om de bedrijfsstructuur te optimaliseren, de focus te vergroten en overheadkosten structureel te verlagen, aldus Schumacher de De Bakker.
Voor de dierenvoedingsbusiness van FrieslandCampina Ingredients zal actief naar een strategische partner worden gezocht.
Bulkzuivel
De huidige businessgroup Dairy Essentials zal in 2021 transformeren tot een gespecialiseerde tradingbusiness, FrieslandCampina Trading. Dit bedrijfsonderdeel zal zijn toegespitst op het winstgevend verhandelen van bulkzuivelproducten zoals boter, kaas en melkpoeder.
Zijerveld Kaas in Bodegraven, dat nu nog onder Dairy Essentials valt, zal worden samengevoegd met de andere kaasactiviteiten van de onderneming in de businessgroup Consumer Dairy. De business-to-businessactiviteiten van Dairy Essentials kaas, boter en melkpoeder zullen naar FrieslandCampina Professional gaan.
Arbeidsplaatsen weg
Deze aanpassingen in de bedrijfsstructuur betekenen dat er 55 arbeidsplaatsen in de businessgroups zullen vervallen. De medewerkers zijn over de plannen geïnformeerd en de betrokken ondernemingsraad is om advies gevraagd.
Nieuwe strategie
Ten slotte lanceerde FrieslandCampina zijn vernieuwde duurzaamheidsstrategie: ‘Nourishing a Better Planet’. Met deze strategie focust de onderneming op zes ambities: betere en betaalbare voeding; betere inkomsten voor boeren, beter klimaat, betere natuur, betere verpakkingen en betere inkoop van duurzame grondstoffen.
De onderneming wil ervoor zorgen dat duurzaamheid nog beter wordt verankerd in zijn merken en producten zoals via het ‘On the way to PlanetProof’-keurmerk nu ook al gebeurt.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

John Deere 4066R Comp Trekker (HIL) #30630
Gebruikt, P.O.A.
-

JOHN DEERE X350 ZITMAAIER (WOL) #692271
Gebruikt, € 5.313
-

JOHN DEERE X350R ZITMAAIER (WOL) #692562
Gebruikt, € 6.966
-

Fendt 309 CA
1998, P.O.A.
Vacatures
Beleidsmedewerker Boomkwekerij
Royal Anthos - Hillegom
Teamleider teelt
IBN - Schaijk
Technisch Specialist
Pater Bloembollen - Spierdijk
Internationaal Accountmanager
Schaap Holland BV - Biddinghuizen
Stagiair(e) Redacteur Akker- en Tuinbouw
Nieuwe Oogst - NL
Weer
-
Zondag13° / 9°60 %
-
Maandag13° / 6°45 %
-
Dinsdag14° / 10°10 %















