Unilever+zet+meer+in+op+plantaardige+vlees%2D+en+zuivelvervangers
Nieuws
© Dirk Hol

Unilever zet meer in op plantaardige vlees- en zuivelvervangers

Was- en levensmiddelenconcern Unilever gaat de komende jaren meer doen om de verkoop van plantaardige vleesvervangers en zuivelvarianten te verhogen.

De onderneming wil daarbij vooral het dochtermerk De Vegetarische Slager naar voren schuiven. Daarnaast komen er ook meer veganistische varianten van mayonaisemerk Hellmann's en de ijsjes van Magnum en Ben & Jerry's. In Nederland zullen meer vegavarianten van Unox komen.



Unilever maakt woensdag een nieuwe strategie bekend op het gebied van gezondere voeding en de milieu-impact van de voedselketen, genaamd Future Foods. Daarbij spreekt het bedrijf de doelstelling uit om binnen vijf tot zeven jaar de jaarlijkse omzet uit plantaardige vleesvervangers en zuivelalternatieven te verhogen naar 1 miljard euro. Unilever wil niet zeggen hoe hoog die omzet nu ligt, omdat dit bedrijfsgevoelige informatie is, maar zegt wel dat het gaat om een flinke groei die wordt nagestreefd.


Vegetarische Slager

De producten van De Vegetarische Slager worden volgens Unilever inmiddels verkocht bij ruim twintigduizend verkooppunten in dertig landen. De interesse in het merk is volgens het bedrijf groot en wordt daarom gekeken naar verdere uitbreiding van De Vegetarische Slager in de wereld. Sinds kort is het merk ook in Azië te vinden.



Verder wil Unilever meer werk maken van de strijd tegen voedselverspilling in al zijn activiteiten, van fabriek tot winkelschap. De verspilling moet binnen vijf jaar gehalveerd worden, bijvoorbeeld door te voorkomen dat nog goede producten weg worden gegooid en via donaties aan voedselbanken. Daarnaast gaat Unilever meer gezondere producten aanbieden en wordt verder gewerkt aan het verlagen van de zout- en suikergehaltes in levensmiddelen.

Bekijk meer over:

Weer

  • Zondag
    4° / 1°
    10 %
  • Maandag
    6° / -3°
    40 %
  • Dinsdag
    9° / 4°
    20 %
Meer weer