POV+werkt+online+aan+imago
Interview
© Eigen foto

POV werkt online aan imago

De schoonouders van social marketeer Silvy Verberne van marketingbureau Afdeling Online zijn varkenshouders. Met hen sprak zij over de onrust in de sector en hoe je daar via social media op kunt inspelen. Toen ontstond het idee van Facebookcampagnes.

Wij hopen dat de consument de POV door deze Facebookadvertenties gaat zien als relevant en betrouwbaar

Silvy Verberne, social marketeer bij Afdeling Online

Wat houdt dit idee precies in?

'Afdeling Online maakt advertenties voor specifieke doelgroepen. Binnen de campagnes voor de Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV) richten we ons op mensen buiten de sector die bewust bezig zijn met voeding, zoals sporters en gezinnen met jonge kinderen.

'Op basis van gedrag heeft Facebook precies in beeld waar de interesses liggen van de gebruikers. Die informatie gebruikt Afdeling Online om relevante doelgroepen te creëren en advertenties te maken die voor die doelgroep interessant kunnen zijn.'

Wat is het doel?

'Primair is het doel om op een positieve en verrassende manier aanwezig te zijn op Facebook. Vlees wordt vaak onterecht afgeserveerd als ongezond. Maar er zijn wel degelijk groepen in onze bevolking waarvoor dierlijk eiwit toegevoegde waarde heeft.

'Met deze campagne verwachten we regelmatig bij veel burgers binnen te komen. We hopen dat zij door deze advertenties de POV ook gaan zien als relevant en betrouwbaar. Dat als de organisatie iets zegt, het er ook toe doet.'

Hoe krijgt dit praktisch vorm?

'De drager van onze advertenties wordt de Facebookpagina van Varkens Vandaag. Bij advertenties betaal je Facebook om ze verder het netwerk in te krijgen van gebruikers die horen bij jouw doelgroep.

 

Hoever bent u hiermee?

'De eerste campagne staat sinds vorige week live. Wij maken iedere maand twee advertenties die inspelen op de actualiteit of wetenswaardigheden binnen de varkenshouderij. De advertentie is uitgevoerd in de huisstijl van de POV en voorzien van het logo van de organisatie.'

Hoe lang duurt dit Facebookinitiatief ?

'In eerste instantie een half jaar. Na dat half jaar evalueren we de resultaten en op basis daarvan kijken we naar een mogelijk vervolg.'

Wat zijn uw verwachtingen?

'Mijn verwachtingen zijn hooggespannen. Wij maken dit soort advertenties voor heel diverse bedrijven en daar werkt het goed. Dus waarom niet voor dit doel?

'En verder: ik kom zelf niet van een agrarisch bedrijf, maar ik ben er door de jaren heen ingerold. Ik vind het superleuk dat ik op deze manier een steentje mag bijdragen aan het imago van de varkenshouderij.'

Bekijk meer over:

Weer

  • Donderdag
    6° / 3°
    50 %
  • Vrijdag
    6° / 2°
    90 %
  • Zaterdag
    7° / 4°
    60 %
Meer weer