Een op de acht akkerbouwers actief op social media
Van alle akkerbouwers maakt 12,7 procent gebruik van social media om het bedrijf en/of producten te promoten. Dat blijkt uit de AkkerbouwScanner van AgriDirect.

Tijdens deze telefonische inventarisatie worden momenteel Nederlandse akkerbouwers telefonisch benaderd met vragen over hun agrarische activiteiten, toekomst- en investeringsplannen. Een representatieve steekproef van 275 Nederlandse akkerbouwers heeft vragen beantwoord over de inzet van social media ten behoeve van hun bedrijf.
In de Nederlandse akkerbouwsector zet één op de acht van de agrariërs social media in om het bedrijf en/of producten te promoten. Ruim 86 procent gebruikt daarentegen geen van deze media ten behoeve van het bedrijf.
Tussen 51 en 55 jaar
Als er gekeken wordt naar het professioneel gebruik van social media naar leeftijd dan blijkt dat akkerbouwers tussen 51 en 55 jaar het meest gebruik hiervan maken (19,5 procent). Akkerbouwers tussen de 66 en 70 jaar gebruiken het minst social media voor promotiedoeleinden.
Er werd ook aan de akkerbouwers gevraagd welke social media ze inzetten om hun bedrijf en/of product te promoten. Facebook blijkt met 63,9 procent verreweg het populairste sociale medium te zijn voor professioneel gebruik. Van de benaderde akkerbouwers gebruikt 13,9 procent Twitter, 5,6 procent gebruikt Instagram en/of LinkedIn. Slechts 2,8 procent gebruikt Youtube en/of discussiefora.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
New Holland Tractor, compact Boomer 54D (RL) #276299
Gebruikt, € 23.500
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker Z545R (LH) #692979
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Professionele zitmaaier / tuintrekker X147R (HG) #275222
Gebruikt, € 4.999
-
Lely Hibiscus 765 SD
2012, P.O.A.
Weer
-
Zondag21° / 5°0 %
-
Maandag21° / 5°10 %
-
Dinsdag21° / 5°10 %