Investeerders willen meer openheid kunstmestproducent
Een groep van 88 grote, internationale investeerders die samen miljarden euro's hebben belegd, richt de pijlen op de Nederlandse kunstmestproducent OCI uit Geleen. Samen met dik zevenhonderd andere is dat bedrijf niet transparant genoeg over zijn milieu-impact.

Naast de kunstmestproducent gaat het in Nederland om beursuitbater Euronext, speciaalchemiebedrijf DSM en Shell. In een speciale campagne worden de bedrijven opgeroepen om de gevraagde informatie openbaar te maken via het CDP-platform. Dat wordt nu al gebruikt door zo'n zevenduizend bedrijven.
'Sommige bedrijven zeggen misschien al veel in hun eigen duurzaamheidsverslagen, maar dat is niet voldoende', zegt CDP-bestuurder Emily Kreps. 'Beleggers en de bredere markt hebben behoefte aan transparantie in de vorm van consistente, vergelijkbare en relevante statistieken.'
Campagne
Afgelopen jaren werd al op een soortgelijke manier campagne gevoerd. Toen deden er alleen nog wat minder investeerders mee en werden er minder bedrijven aangesproken. Andere concerns waartegen de actie is gericht zijn bijvoorbeeld oliegiganten ExxonMobil, BP en Chevron, webwinkelreus Amazon, autobouwer Volvo en het Russisch-Nederlandse internetbedrijf Yandex. Tot de bij het initiatief betrokken investeerders horen onder meer HSBC Global, Environment Agency Pension Fund, NN Group, KLP en Washington State Investment Board.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Tractor 6R 175 (BS) #164810
Gebruikt, P.O.A.
-
Valtra T234A
Gebruikt, P.O.A.
-
T6.180 DC StageV
Gebruikt, € 144.900
-
SOLIS SOLIS 26
2022, P.O.A.
Vacatures
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Zaterdag22° / 5°0 %
-
Zondag23° / 7°0 %
-
Maandag23° / 8°0 %