Jumbo introduceert groenten met tattoo
Supermarktketen Jumbo introduceert een natuurlijk etiket voor groenten. Daarbij wordt door middel van lasertechniek bij enkele biologische producten productinformatie in het product gelaserd. Daardoor is geen verpakkingsmateriaal nodig.

De groenten komen deze zomer in de winkels te liggen. Het gaat om drie biologische producten: gember, flespompoen en courgette. Jumbo benadrukt dat deze bewerking geen invloed heeft op smaak, geur of houdbaarheid. Verder bekijkt de supermarkt welke andere biologische AGF-producten in aanmerking komen voor deze wijze van natuurlijke etikettering.
Volgens Jumbo past deze stap in de ontwikkeling die het bedrijf maakt in duurzaamheid. Zo verwacht de keten dat het aandeel Nederlandse AGF in het schap met een PlanetProof certificering (voormalig Milieukeur) voor het einde van het jaar is gestegen tot bijna 80 procent. Jumbo heeft met Greenpeace afgesproken ernaar te streven dit aandeel vóór eind 2019 te laten uitgroeien tot 100 procent.
Lees ook
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners

Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Kverneland Ploeg 150B (HA) #24473
Gebruikt, P.O.A.
-
Steyr 6185 CVT
2014, P.O.A.
-
T6.180 DC StageV
Gebruikt, € 144.900
-
Honda HF2417K4 HB
2018, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Dinsdag17° / 11°40 %
-
Woensdag21° / 6°10 %
-
Donderdag27° / 10°10 %