Stichting Natuurboeren, die het rundvleesconcept Oud-Hollandse rassen op de markt brengt, merkt ook dat de vraag naar goed kwaliteitsvlees is gestegen. ‘We leveren veel aan supermarkten. Zij spelen in op de wensen van klanten. Die willen tegenwoordig precies weten wat ze eten’, zegt bestuurslid Jan Broenink van Stichting Natuurboeren.
De stichting levert onder andere aan 66 winkels van supermarktketen Deen. Het gaat om tien tot vijftien dieren per week.
‘We zijn nu vijf jaar bezig. Destijds lag de prijs 70 tot 80 cent hoger ten opzichte van de gangbare prijs voor biologisch rundvlees. Inmiddels is het verschil al 1 euro.’
Volgens Broenink is de vraag groter dan de natuurboeren kunnen leveren. ‘Onlangs spraken we met een grote supermarktketen, die ons concept graag wil aanbieden. Maar helaas hebben we te weinig dieren.’
Albert Heijn haalt het luxere vlees, de AH Greenfields-producten, uit Ierland. ‘In de eerste plaats omdat daar aan specifieke eisen wordt voldaan die we aan dit vlees stellen en op de tweede plaats vanwege de beschikbaarheid die ons garandeert dat we deze AH Greenfields-producten in ruim 850 Albert Heijn-winkels kunnen aanbieden’, verklaart een woordvoerder.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Fendt 900 special edition
1982, P.O.A.
-
Gandy P45 Forage Granulaatdoseerapparaat
2015, € 950
-
Ford 3600
1976, P.O.A.
-
Kuhn GF8501 schudder
2006, P.O.A.
Vacatures
Redacteur Regio Midden-Nederland
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Redacteur Veehouderij
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Sales Adviseur - Melkveehouderij en Gemengd Bedrijf
VOSSEN LABORATORIES Int. B.V. - NL
(Junior) toezichthouder Milieu Glastuinbouw
omgevingsdienst Haaglanden - Den Haag
Grondwerker / Vakman Infra
Boskalis - NL
Weer
-
Zaterdag16° / 7°70 %
-
Zondag15° / 4°20 %
-
Maandag11° / 8°95 %