Aldi onder druk met tv-campagne
Wakker Dier start zaterdag met een televisiecampagne om supermarktketen Aldi onder druk te zetten om alsnog over te stappen naar 'kip van morgen'.
Supermarkten tekenden twee jaar geleden een convenant om de huidige kip voor 2020 uit de schappen te halen.
De meeste supermarkten zijn in omschakeling, maar de Aldi loopt volgens de dierenwelzijnsorganisatie ver achter.
Mededingingswet
De kans bestaat dat Aldi helemaal niet meer omschakelt naar de 'kip van morgen', omdat de Autoriteit Consument en Markt (AM) vindt dat het convenant in strijd is met de mededingingswet.
Volgens de ACM wordt die nieuwe kip nauwelijks diervriendelijker gefokt, waardoor consumenten niet bereid zijn extra te betalen.
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners




Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X147R (RL) #692014
Gebruikt, € 5.282
-
New Holland BOOMER 25
2019, € 12.500
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X380 (LH) #692279
Gebruikt, € 6.793
-
John Deere Tractor 7260R (WD) #58387
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Dinsdag26° / 11°0 %
-
Woensdag25° / 13°5 %
-
Donderdag22° / 11°5 %