TV-spot over kreupele kip mag
De Reclame Code Commissie heeft een klacht tegen de tv-spot van Wakker Dier over de kreupelheid van plofkippen bij Albert Heijn en Jumbo afgewezen. Dat meldt Wakker Dier.
De commissie acht het beeld van de door de poten zakkende kip confronterend. 'Maar niet is gebleken dat daarmee een vertekend beeld van de realiteit wordt gegeven.’
De wetenschappelijke onderzoeken, waarop Wakker Dier zich baseert, zijn volgens de commissie 'voldoende basis' om te concluderen dat de helft van de plofkippen bij Albert Heijn en Jumbo kreupel is gefokt.
Campagne tegen plofkip
Wakker Dier gaat door met haar campagne tegen de plofkip bij Albert Heijn en Jumbo.
Van de commissie mag Wakker Dier de 'gewone' kip van Albert Heijn en Jumbo ook plofkip blijven noemen. 'Het is inmiddels een algemeen bekend feit dat kippen die op gangbare wijze worden geproduceerd, plofkippen worden genoemd.'
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Veenhuis Combi 2000
2001, P.O.A.
-
Valtra Q305 trekker
Gebruikt, P.O.A.
-
Kuhn GF 10803
Gebruikt, P.O.A.
-
Gebruikt, P.O.A.
Weer
-
Dinsdag22° / 6°10 %
-
Woensdag24° / 9°10 %
-
Donderdag25° / 10°20 %