'Vleesconsumptie daalt door schandalen'
De vleesschandalen van de laatste tijd hebben het consumptiepatroon van Nederlanders veranderd. Dat stelt Stichting Natuur & Milieu na onderzoek.

Volgens de organisatie heeft één op de vijf Nederlanders zijn vleesconsumptie aangepast: 5,3 procent zou minder vlees zijn gaan eten, 7,1 procent is minder van bepaalde soorten vlees gaan eten en 11,6 procent kiest voor biologisch of duurzaam vlees.
Een zeer hoge uitkomst, vindt Olof van der Gaag, hoofd marketing en campagnes bij Natuur& Milieu: ‘We zitten middenin een omslag van ons eetpatroon. De flexitariër heeft de toekomst’.
Uitdeelactie
Natuur & Milieu is momenteel bezig met de grootste uitdeelactie van vleesvervangers ooit. Dat gebeurt met steun van de Nationale Postcode Loterij.
Er worden 2 miljoen vleesvervangers sinds 10 april gratis uitgedeeld aan iedereen die vlees of een vleesvervanger koopt bij Jumbo.
• Klik voor het onderzoek op bijgesloten pdf
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners



Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-
Stiga Estate 798 E
2022, P.O.A.
-
Case IH PUMA 185 CVX STAGE V
2022, P.O.A.
-
Lemken Ploeg Juwel 8 (ZND) #517314
Gebruikt, P.O.A.
-
John Deere Zitmaaier / tuintrekker X167 (WCH) #60943
Gebruikt, € 5.247
Vacatures
Campagne Marketeer
LTO Bedrijven - Wageningen, Nederland
Toezichthouder Stikstof
Recruitment Marketeers - NL
Weer
-
Zondag22° / 14°20 %
-
Maandag23° / 12°10 %
-
Dinsdag25° / 11°0 %